دومین برند پرفروش دوربین های فول فریم کدام است؟!

عصر کالا- آخرین گزارش‌ها نشان از این دارد که سونی از نظر فروش نیکون را پشت سر گذاشته و به دومین عرضه‌کننده بزرگ دوربین‌های فول فریم در بازار آمریکا تبدیل شده است.

دومین برند پرفروش دوربین های فول فریم کدام است؟!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالاب به نقل از آخرین خبر ؛ براساس آخرین آمارهای ارائه شده، سونی موفق شده تا جایگاه دومین برند پرفروش دوربین‌های فول فریم را از نیکون گرفته و در این جایگاه قرار گیرد. اطلاعات ارائه شده توسط سونی نشان از این دارد که فروش دوربین‌های فول فریم سونی برای اولین بار به رکورد جدیدی دست یافته و از این‌رو این کمپانی موفق شده تا هموطن ژاپنی خود را پشت سر بگذارد.

    سونی برای اولین بار سه سال پیش اولین دوربین فول فریم بدون‌آینه خود از سری a7 را رونمایی کرد. یکی از دلایل اصلی افزایش فروش دوربین‌های فول فریم بدون آینه سونی را باید در عرضه‌ی محصولات جدیدی نظیر a7RII و a7RSII بیان کرد که خود کمپانی نیز به این موضوع اعتراف کرده است. آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که فروش دوربین‌های فول فریم سونی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 23 درصد افزایش پیدا کرده است.

    هرچند در سال‌های اخیر شاهد کاهش فروش دوربین‌های دیجیتال هستیم، اما آمار و ارقام منتشر شده توسط NPD Groups's Retail Tracking Service نشان از این دارد که فروش دوربین‌های فول فریم با قابلیت تعویض لنز در کنار DSLR بیش از 5 درصد طی سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. نکته‌ی جالب در مورد این افزایش 5 درصدی، تاثیر بالای سونی است، بطوریکه اگر سونی را از آمارها حذف کنیم، افزایش 5 درصدی مجموع فروش دوربین‌های فول فریم به سه درصد کاهش پیدا می‌کند. آمارهای ارائه شده تنها ارزش دوربین‌های به فروش رفته را بررسی کرده و تعداد دوربین‌های به فروش رفته را در نظر ندارند.

    سونی را باید پس از لایکا، دومین برندی خواند که دوربین بدون آینه با بهره‌گیری از سنسور فول فریم راهی بازار کرده است. در حال حاضر این فقط سونی است که در کنار لایکا به عرضه‌ی دوربین بدون آینه با سنسور 35 میلی‌متری می‌پردازد و فوجی‌فیلم اخیرا محصولی را مجهز به لنز مدیوم فرمت رونمایی کرده است.

    در سال‌های اخیر استفاده از دوربین‌های بدون آینه بیش از پیش افزایش یافته و پیشرفت‌های صورت گرفته در فناوری مورد استفاه در این دوربین‌ها باعث شده تا فاصله‌ی موجود بین عملکرد دوربین‌های DSLR و بدون آینه بسیار کاهش پیدا کند. استقبال از دوربین‌های بدون آینه را می‌توان در آمار فروش این محصولات مشاهده کرد، بطوریکه فروش دوربین‌های DSLR طی سال 2016 میلادی بیش از 17 درصد گزارش شده بود، حال آنکه دوربین‌های بدون‌ آینه تنها کاهش 4 درصدی را تجربه کرده بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر