با ثبت ۱۱۷۵۰ فریم در ثانیه؛

تولید دوربین فیلمبرداری فوق دقیق

عصر کالا- رقابت برای تولید دوربین های قدرتمند که بتوانند صحنه های آهسته را با کیفیت بالا به تصویر بکشند، پایان ندارد و به تازگی دوربینی با قدرت ثبت ۱۱۷۵۰ فریم در ثانیه با دقت ۱۰۸۰ پیکسل تولید شده است.

تولید دوربین فیلمبرداری فوق دقیق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، این دوربین که فانتوم وی 2640 نام دارد، در بالاترین کیفیت فیلم برداری یعنی 2048 در 1925 پیکسل می تواند 6600 فریم در ثانیه را ثبت کند. اما در صورت فیلمبرداری با کیفیت پایین تر 1080 پیکسل این رقم به 11750 فریم در ثانیه افزایش می یابد.

    بنابراین این دوربین برای ثبت فرایندهایی که در 142 نانوثانیه اتفاق افتاده و به اتمام می رسند، مناسب است. هر نانوثانیه برابر با یک میلیاردیم یک ثانیه است.

    در صورت کاهش دقت دوربین یادشده برای فیلم برداری در حالت عادی می توان با استفاده از آن 25030 فریم را در هر ثانیه به ثبت رساند. البته کیفیت تصاویر تهیه شده به این شیوه برای مشاهده برخی جزئیات کافی نخواهد بود.

    دوربین یادشده مجهز به 288 گیگابایت حافظه است که البته می توان حافظه های یک ودوترابایتی CineMags را نیز بر روی آن نصب کرد. قیمت این دوربین هنوز اعلام نشده، هر چند قیمت مدل قبلی دوربین های فانتوم با توانمندی کمتر 110 هزار دلار بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر