افزایش فضای خالی هارد دیسک در ویندوز ۱۰ به صورت خودکار

عصر کالا- اگرچه این روزها اکثر کامپیوترها به هارد دیسک هایی با ظرفیت بسیار بالا مجهز هستند اما با این وجود هنوز بسیاری از کاربران از کمبود فضا در هارد دیسک خود رنج می برند. در این مطلب آموزشی قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم که به سادگی با ایجاد تغییری در تنظیمات ویندوز ۱۰ بتوانید فایل های بی مصرف را به طور خودکار از سیستم خود پاک کنید.

افزایش فضای خالی هارد دیسک در ویندوز ۱۰ به صورت خودکار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از کلیک –  اگر شما از یک هارد دیسک با ظرفیت پایین استفاده می کنید، مطمئنا از مشکلاتی که مدام به دلیل کمبود فضا برایتان رخ می دهد آگاه هستید و این مسئله بارها شما را رنج داده است. بنابراین قبل از هر چیز بهتر است بدانید که ویندوز 10 هیچ کمبودی در حذف کردن فایل های بی مصرف از کامپیوتر شما ندارد.

    فرقی نمی کند که شما از نرم افزار مشهور CCleaner یا ابزارهای تعبیه شده در ویندوز برای پاک سازی هارد دیسک خود استفاده می نماید. در هر دو حالت شما باید به صورت دستی اقدام به پاک نمودن فایل های قدیمی خود کنید مگر این که اقدام به خرید نرم افزارهای پولی در این زمینه کنید. اما خبر خوش این است که شرکت مایکروسافت در Windows 10 Creators Update یک ویژگی پاک سازی خودکار اضافه نموده است به طوری که دیگر نیازی نیست تا شما برای پاک سازی هارد دیسک، وقت خود را هدر دهید.

    اگر شما یک  Windows Insider هستید، هم اکنون می توانید به این ویژگی دسترسی داشته باشید. برای این منظور کافی است به مسیر Settings > System > Storage بروید. در پنل سمت راست بخش Storage sense را مشاهده خواهید کرد. به دلیل برخی مسایل این گزینه به صورت پیش فرض غیر فعال است. بنابراین برای فعال سازی آن بر روی اسلایدر مربوط به این بخش کلیک کنید. سپس برای انجام برخی تغییرات در نحوه پاک سازی هارد دیسک بر روی گزینه Change how we free up space کلیک نمایید.

    نمایشگر ویدیو

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر