هسل بلاد دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی A۶D را برای تصویربرداری هوایی معرفی کرد

عصر کالا: هسل‌بلاد دوربین‌های تصویربرداری هوایی معروف A۵D خود را با دوربین‌های ۱۰۰ مگاپیکسلی A۶D جایگزین خواهد کرد.

هسل بلاد دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی A۶D را برای تصویربرداری هوایی معرفی کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰
  • هسل بلاد دوربین 100 مگاپیکسلی A6D را برای تصویربرداری هوایی معرفی کرد
  • هسل بلاد دوربین 100 مگاپیکسلی A6D را برای تصویربرداری هوایی معرفی کرد
  • هسل بلاد دوربین 100 مگاپیکسلی A6D را برای تصویربرداری هوایی معرفی کرد

به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، دوربین‌های سری A هسل‌بلاد که معمولا از آن‌ها در پهپادهای بالارده برای تصویربرداری هوایی استفاده می‌شود، به سنسورهایی با رزولوشن بسیار بالا مجهز هستند. علاوه بر تفکیک‌پذیری بالای تصاویر به‌دست‌آمده توسط این دوربین‌ها (که از لازمه‌های تصویربرداری هوایی است)، استفاده از رزولوشن 100 مگاپیکسلی در دوربین جدید A6D باعث شده است تا دامنه‌ی دینامیک آن به 15 استپ افزایش پیدا کند.

به‌طور کلی، A6D بسیاری از ویژگی‌های کلیدی A5D را به ارث برده و شاهد بهبودهایی جزئی بر آن‌ها بوده است. برای مثال، مدل جدید قابلیت سینک شدن با 8 دوربین دیگر از طریق کابل دارد و میزان تأخیر آن در حالت سینک به تنها 20 میلی‌ثانیه کاهش یافته است. همچنین پشتیبانی از مموری‌کارت‌های سریع CFast 2.0 به سری جدید دوربین‌های هسل‌بلاد اضافه شده است.

هسل‌بلاد 8 لنز سری H خود را به‌صورت ویژه برای استفاده‌ی هوایی از نو طراحی کرده است. فاصله‌ی کانونی این لنزها از 24 تا 300 میلی‌متر و زاویه‌ی دید آن‌ها از 96 تا 10.2 درجه متغیر است و سرعت شاتر آن‌ها به 1/4000 ثانیه می‌رسد. هسل‌بلاد می‌گوید از آن‌جایی که لنزهای ساخت این شرکت به شاتر برگی (Leaf Shutter) مجهز هستند، نسبت به لنزهایی که از شاتر سطح کانونی (Focal-Plane Shutter) استفاده می‌کنند کمتر تحت تأثیر حرکت پهپاد یا دیگر تجهیزات فیلم‌برداری هوایی قرار می‌گیرند.

A6D در دو مدل، همراه یا بدون فیلتر مادون قرمز عرضه خواهد شد. در صورت استفاده از فیلتر مادون قرمز، حساسیت دوربین به طول موج‌های 750 تا 1000 نانومتری افزایش پیدا خواهد کرد.

در زیر، تصویر نمونه‌ی ثبت‌شده توسط دوربین A6D هسل‌بلاد را مشاهده می‌کنید. برای مشاهده‌ی تصویر در سایز اصلی 100 مگاپیکسلی، اینجا کلیک کنید.
(هشدار: حجم فایل اصلی 68 مگابایت است.)

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر