شرکت کانن از دو دوربین EOS ۶D Mark II و EOS Rebel SL۲ رونمایی کرد

عصر کالا- امروز روز جهانی دوربین است و چه بهتر از معرفی دوربین های جدید در چنین موقعیت ویژه ای؟ شرکت Canon امروز دو دوربین DSLR معرفی کرد که سال ها در دست توسعه بوده و ماه آینده عرضه می شوند.

شرکت کانن از دو دوربین EOS ۶D Mark II و EOS Rebel SL۲ رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ EOS 6D Mark II و EOS Rebel SL2 تقریبا هر امکاناتی که یک عکاس مبتدی و نیمه حرفه ای بخواهد را در اختیارش قرار می دهد به جز ویژگی ضبط ویدیوهای 4K که این روزها حسابی فراگیر شده.

    کافی است به مشخصات نگاه کنید تا متوجه شوید که میزان پیشرفت دو دوربین تا چه حد بوده است. مدل جدید EOS 6D Mark II در مقایسه با مدل سال 2012، تبدیل به یک دی اس ال آر مدرن شده که هر عکاسی را حیرت زده خواهد کرد.

    این امکانات شامل سنسور فول فریم CMOS با قدرت 26.2 مگاپیکسل، فوکوس خودکار 45 نقطه ای دوال پیکسل کانن و پردازنده تصویر قدرتمند و سریع DIGIC 7 می شود که محدوده ISO را تا 40000 بالا می برد. همه این ها حالا در بدنه ای گنجانده شده که ضد آب و غبار است و جا برای یک نمایشگر لمسی 3 اینچی هم باز شده.

    مدل EOS Rebel SL2 دوربینی 24.2 مگاپیکسلی و سنسور APS-C دارد. همان پردازنده DIGIC 7 روی آن گنجانده شده اما محدوده ISO به 100-25600 محدود شده است، حتی فوکوس خودکار آن هم با دوربین قبلی مشابه است.

    آنچه که EOS Rebel SL2 را برای عکاس های تازه کار بسیار مناسب ساخته، نرم افزار موجود روی آن است. کانن به آن Feature Assistant می گوید و به عکاس اجازه می دهد تا در همان لحظه، میزان تغییرات دیافراگم، اکسپوژر و دیگر تنظیمات را پیش از ثبت تصویر، روی نمایشگر 3 اینچی مشاهده کند.

    علی رغم همه امکانات فوق العاده ای که روی این دو دستگاه قرار گرفته، اما قابلیت فیلم برداری روی آن ها به رزولوشن 1080p و نرخ فریم 60 در هر ثانیه محدود شده و خبری از 4K یا 2K نیست.

    اگرچه چنین قابلیتی احتمالا برای عکاس های تازه کار اصلا اهمیت نداشته باشد اما در دورانی زندگی می کنیم که تولید محتوای 4K سرعت گرفته و چنین قابلیتی می توانست دوربین های نام برده را بسیار محبوب تر سازد.

    با این حال، دوربین های جدید نسبت به مدل های 4-5 سال گذشته شان پیشرفت قابل توجهی داشته اند. اما اگر به دنبال آن ها هستید باید کمی هزینه کنید. Canon EOS 6D Mark II Full-Frame DSLR قیمتی معادل 1999 دلار دارد اما اگر می خواهید با دستگاهی ارزان تر عکاسی را آغاز کنید، دوربین Canon EOS Rebel SL2 با قیمت 549 دلار گزینه مناسب تری است. لازم به ذکر است که قیمت اعلام شده فقط برای بدنه خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر