معرفی ترفندهایی ساده برای شارژ سریع‌تر تلفن‌های هوشمند

عصر کالا- همه ما در این موقعیت قرار گرفته‌ایم که باطری گوشی و یا تبلت‌مان شارژ ندارد یا شارژ باقی مانده آن کم است و زمان کمی نیز برای شارژ گوشی در اختیار داریم. در این مقاله راه کارهای عملی ساده ای را پیش روی شما خواهیم گذاشت تا بتوانید در مدت زمانی محدود، گوشی خود را سریعتر از همیشه شارژ کنید.

معرفی ترفندهایی ساده برای شارژ سریع‌تر تلفن‌های هوشمند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ گوشی‌های هوشمند، شارژ باتری بسیار بیشتری مصرف می‌کنند و بسته به نوع کارکرد و زمان استفاده شما از اینترنت گوشی، وایرلس، مکان‌یاب GPS، پخش موزیک و ویدئو و … بین چندین ساعت تا نهایتاً سه الی چهار روز باتری نگه می‌دارند.

    همه ما در این موقعیت قرار گرفته‌ایم که باتری گوشی و یا تبلت‌مان شارژ ندارد یا شارژ باقی‌مانده آن کم است و زمان کمی نیز برای شارژ گوشی در اختیار داریم. در این مقاله راه کارهای عملی ساده ای را پیش روی شما خواهیم گذاشت تا بتوانید در مدت زمانی محدود، گوشی خود را سریعتر از همیشه شارژ کنید.

    شارژ از طریق پورت USB 3.0

    یکی از قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند امکان شارژ از طریق پورت USB است. بنابراین درجایی که به برق شهری دسترسی نداشته باشید می‌توانید با اتصال کابل گوشی به پورت USB لپ‌تاپ، اقدام به شارژ گوشی و یا تبلت خودتان کنید .

    اما حتماً برایتان جالب خواهد بود که بدانید بین پورت‌های مختلف USB موجود در لپ‌تاپ، ازلحاظ سرعت شارژ دهی به باتری، تفاوت وجود دارد!

    پورت‌های USB 1.0 و USB 2.0 شدت‌جریانی در حدود 0٫5 آمپر و پورت‌های USB 3.0 شدت‌جریان بیشتری و در حدود 0٫9 آمپر را در اختیار شما قرار می‌دهند. بنابراین شارژ گوشی از طریق پورت USB 3.0 تقریباً دو برابر سریع‌تر از USB های قدیمی‌ است .

    بنابراین اگر قصد شارژ دستگاه هوشمند خود را با استفاده از پورت USB دارید به دنبال پورت USB 3.0 بر روی رایانه فوق بگردید.

    توضیح اینکه معمولاً پورت‌های USB 3.0 با رنگ آبی مشخص می‌شوند. بنابراین در شرایطی که قصد شارژ گوشی هوشمند و یا تبلت خود را دارید در صورت استفاده از پورت USB 3.0 گوشی شما بسیار سریع‌تر شارژ خواهد شد.

    از آنجایی که شارژرهای معمول گوشی به‌طور میانگین 1٫5 آمپر هستند. بنابراین در صورتی که به برق شهری و شارژر خود دسترسی دارید همچنان استفاده از برق شهری برای شارژ سریع‌تر توصیه می‌شود.

    اما جالب است بدانید، در صورتی که لپ‌تاپ شما مجهز به استاندارد جدید USB نوع C یعنی USB 3.1 باشد. تلفن هوشمند و یا تبلت شما حتی از برق شهری هم سریع‌تر شارژ خواهد شد. چرا که USB 3.1 دارای خروجی جریان تا 3 آمپر است. یعنی حتی در این حالت سرعت شارژ شما از شارژ گوشی با شارژر خودش نیز سریع‌تر خواهد بود.

    استفاده از یک شارژر قوی‌تر

    یک راه ساده دیگر، استفاده از شارژرهای با شدت‌جریان بیشتر است. در بازار شارژرهای استاندارد فراوانی قابل خریداری است. کافی است به مشخصات حک‌شده و یا چاپ‌شده بر روی شارژر دقت کنید و شدت‌جریان خروجی آن را با شدت‌جریان شارژر تلفن و یا تبلت خودتان مقایسه کنید. در صورت استفاده از شارژرهای با جریان دهی بالاتر، تلفن و یا تبلت شما سریع‌تر شارژ خواهد شد.

    استفاده از کابل USB مرغوب

    بله درست خواندید. استفاده از کابل‌های مرغوب برای شارژ گوشی!

    کابل‌های USB ارزان‌قیمت دارای تلفات انرژی هستند و علی‌رغم اینکه کار می‌کنند اما نمی‌توانند از نهایت قدرت شارژر استفاده کنند.

    بنابراین اگر به هردلیل اعم از گم کردن و یا آسیب دیدن کابل شارژر دستگاه هوشمند خود، در بازار موبایل در جستجوی کابل جایگزینی برای آن هستید حتماً از کابل‌های مرغوب و مارک‌دار استفاده کنید.

    غیرفعال کردن بخش‌های مختلف گوشی یا تبلت در هنگام شارژ

    هنگامی که گوشی و یا تبلت خودتان را به شارژر متصل می‌کنید، از گوشی خود استفاده نکنید تا سریع‌تر شارژ شوند .

    ضمن اینکه اگر گوشی را در حالت هواپیما (Airplane) قرار دهید بخش‌های پرمصرف گوشی همچون وایرلس، بلوتوث و GPS و برخی از برنامه‌هایی که در پس‌زمینه گوشی در حال اجرا هستند به طور موقت غیرفعال می‌شوند؛ در این حالت به طور محسوس و غیرمنتظره‌ای سرعت شارژ باتری سریع‌تر خواهد شد.

    با کمی جستجو می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلفی را برای شارژ تلفن هوشمند خود پیدا کنید این برنامه‌ها، در هنگام شارژ به‌صورت خودکار بخش‌های مختلف گوشی شما را غیرفعال و پس از قطع ارتباط شارژر با دستگاه شما، مجدداً آن‌ها را فعال می‌کنند .

    به‌طور مثال اپلیکیشن Ultra Fast Charging 5X طبق گفته سازنده‌ آن می‌تواند سرعت شارژ شدن گوشی شما را 5 برابر سریع‌تر کند.

    همچنین برخی از دستگاه‌های هوشمند اندرویدی حالتی به نام «باتری اولترا» دارند که با فعال‌سازی آن تمامی بخش‌های گوشی به غیر از امکان تماس و پیامک غیرفعال می‌شوند. این حالت علاوه بر آنکه در زمانی که شارژ بسیار کمی از باتری شما باقی‌مانده، مفید است و می‌توانید مدت زمان قابل‌قبول و بسیار طولانی‌تری گوشی را روشن و در دسترس قرار دهید؛ در زمان شارژ نیز با فعال‌سازی این حالت گوشی شما سریع‌تر از حالت معمول شارژ خواهد شد.

    خاموش کردن گوشی در هنگام شارژ

    یک ترفند ساده‌ دیگر برای بالا بردن سرعت شارژ، خاموش کردن گوشی در هنگامی‌که با شارژر متصل است خواهد بود. در این حالت گوشی شما با سرعتی معادل دو برابر نسبت به حالت معمول شارژ خواهد شد!

    استفاده از پورت USB رادیوپخش اتومبیل یا تلویزیون‌های LCD

    خیلی اوقات به جای اینکه زمان خود را برای جستجوی شارژر گوشی تلف کنید می‌توانید در اولین جایی که به یک پورت USB در یک دستگاه صوتی و تصویری دسترسی دارید متوقف شوید . از پورت USB موجود در رادیوپخش اتومبیل فقط برای اتصال کول دیسک و پخش موزیک استفاده می‌کنید؟ در صورت نیاز می‌توانید کابل شارژر خود را به پورت USB رادیوپخش اتومبیل متصل کنید تا این بار رادیوپخش به‌جای پخش موزیک تبدیل به یک شارژر خوب و عالی برای تلفن و یا تبلت شما باشد!

    تلویزیون‌های LCD و دیگر وسایل الکترونیکی دوروبرمان معمولاً دارای یک یا چند درگاه USB هستند که در مواقع لزوم می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان منبعی برای شارژ دستگاه هوشمند خود استفاده کنید .

    خرید گوشی‌هایی با قابلیت شارژ سریع

    این پیشنهاد تنها برای کسانی است که قصد خرید گوشی جدیدی را دارند .

    برخی از تلفن‌های هوشمند امروزی مجهز به قابلیت «شارژ سریع» هستند که درواقع یکی از ویژگی‌های چیپست شرکت Qualcomm است که اجازه می‌دهد تا یک تلفن و یا تبلت با سرعت بسیار سریع‌تری شارژ شود. به‌طور مثال با استفاده از این قابلیت می‌توانید در کمتر از نیم ساعت، 50 درصد از ظرفیت باتری خود را شارژ کنید.

    بنابراین اگر قصد خرید گوشی جدیدی را دارید پیشنهاد می‌کنم، قابلیت «شارژ سریع» را به عنوان یکی از ملاک‌های انتخاب خود قرار دهید.

    اگر شما هم راه‌حل‌های دیگری را برای شارژ سریع‌تر گوشی‌های هوشمند خود سراغ دارید ، آن‌ها را در بخش نظرات همین مقاله با دیگران به اشتراک بگذارید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر