تا سال ۲۰۳۰؛

چین برترین کشور دنیا در هوش مصنوعی می شود

عصر کالا- دولت چین یک طرح مفصل سه مرحله ای را در دست اجرا دارد تا این کشور در حوزه هوش مصنوعی به برترین کشور جهان مبدل شود.

چین برترین کشور دنیا در هوش مصنوعی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زددی نت، مقامات چینی قصد دارند تا فناوری هوش مصنوعی را به نیروی محرکه اصلی اقتصاد این کشور در یک دهه آینده مبدل کنند.

    بر اساس طرح دولت این کشور، چین باید در مرحله اول اجرای این طرح، یعنی تا سال 2030 رتبه اول جهان را در زمینه استفاده از فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی کسب کند و به همین منظور سرمایه گذاری به میزان 150 میلیارد یوآن یا 22 میلیارد دلار را در این زمینه به عمل خواهد آورد.

    این رقم تنها هسته اولیه سرمایه گذاری چین را در بر می گیرد و رقم کل این سرمایه گذاری در نهایت به رقم حیرت انگیز یک تریلیون یوآن خواهد رسید.

    اجرای مرحله دوم طرح مذکور تا سال 2025 به طول می انجامد. در این زمان صنایع مرتبط با هوش مصنوعی تا حد زیادی تثبیت شده اند و دولت چین برنامه های خود برای تبدیل به رهبر جهانی هوش مصنوعی در تمامی حوزه ها را تعقیب خواهد کرد تا این هدف تا سال 2030 محقق شود.

    چینی ها ارزش هسته اصلی صنعت هوش مصنوعی خود را در این زمان 10 تریلیون یوآن و ارزش همه صنایع مرتبط با هوش مصنوعی را 10 تریلیون یوآن برآورد می کنند. از جمله صنایع چین که توسط هوش مصنوعی متحول خواهند شد می توان به تولید نرم افزار و سخت افزار، رباتیک، اینترنت اشیا، تولید رایانه های کوانتومی، کشاورزی و پزشکی اشاره کرد.

    اتکای چین به فناوری هوش مصنوعی باعث خواهد شد، این کشور آمریکا را ظرف ده سال آینده در این حوزه پشت سر بگذارد و تولید ناخالص داخلی آن تا سال 2030 حدود 26 درصد افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر