استفاده از هوش مصنوعی در ساخت کنترلر PS۵

عصر کالا- به تازگی یکی از وب سایت‌های معتبر تحلیل بازی اعلام کرد که سونی در کنترلر کنسول PS۵ از هوش مصنوعی استفاده کرده است.

استفاده از هوش مصنوعی در ساخت کنترلر PS۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از گیمرها هنگام اجرای عناوین رایانه‌ای به مرحله‌ای از بازی می‌رسد که توانایی عبور از آن را ندارند و اکثر آن‌ها ترجیح می‌دهند روش عبور از آن مرحله را با جست‌وجو در گوگل بدست آورند. اما به تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد کنترلر کنسول PS5 امکان دریافت فرامین صوتی را خواهد داشت و کاربران از این پس می‌توانند با سوال پرسیدن از هوش مصنوعی دستگاه از طریق کنترلر آن از مراحل دشوار بازی عبور کنند.
    این خبر توسط وب سایت WIPO منتشر شده است و اعلام می‌کند که این اختراع توسط سونی به ثبت رسیده است و بر اساس اطلاعات منتشر شده از این وب سایت ظاهرا کنترلر جدید سونی از میکروفون، تاچ پد و اسپیکر تشکیل خواهد شد. عملکرد کنترلر کنسول سونی به این شکل خواهد بود که هنگامی که صدای کاربر به میکروفن برسد، اسپیکر کنترلر غیر فعال شده و صفحه لمسی کنترلر برای جست‌وجو در وب فعال می‌شود.

    با وجود اینکه این اختراع هنوز از سوی سونی به تایید نهایی نرسیده است اما با مروری به گزارشات اخیر سونی به این نتیجه می‌رسیم که این شرکت از هوش مصنوعی برای کنترلرهای خود استفاده خواهد کرد و به این ترتیب کاربران در هیچ کجای بازی به مشکل بر نخواهند خورد. لازم به ذکر است که گوگل چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد به کنترلر پلتفرم استادیا هوش مصنوعی اضافه کند که احتمالا سونی به تقلید از گوگل از هوش مصنوعی در کنترلر PS5 استفاده کرده است.

    همچنین وجود اسپیکر و میکروفن در کنترلر به معنای حذف جک هدست از آن نخواهد بود و کاربران می‌توانند به انتخاب خود از هدفون یا اسپیکر استفاده کنند. به احتممال زیاد هوش مصنوعی موجود در این کنترلر PlayStation Assist نام خواهد داشت، اما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کنسول و کنترلر آن باید تا زمان معرفی رسمی این کسول در مراسم اختصاصی پلی استیشن که احتمالا در ماه جاری خواهد بود منتظر ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر