بازی فوتبال را با هولوگرام سه بعدی تماشا کنید

عصر کالا- محققان یک سیستم هوش مصنوعی ساخته اند که می تواند بازی فوتبال را به هولوگرام سه بعدی تبدیل کند.

بازی فوتبال را با هولوگرام سه بعدی تماشا کنید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، محققان دانشگاه واشنگتن با همکاری فیس بوک و گوگل نخستین سیستم یادگیری عمیق «سر به سر» (end-to-end) را ساخته اند که ویدئو یوتیوب از بازی فوتبال را به هولوگرام سه بعدی تبدیل می کند.
    آنها برای این منظور 12 هزار تصویر سه بعدی از بازیکنان فوتبال را از بازی های ویدئویی فیفا استخراج کردند و در مرحله بعد با اطلاعات سه بعدی بازیکن به یک شبکه عصبی آموزش دادند. البته بازسازی فعالیت پرجنب و جوشی مانند مسابقه فوتبال کاری ساده نیست.
    محققان این پژوهش در این باره نوشته اند: چالش های متعددی در بازسازی مسابقه فوتبال وجود دارد. ما باید موقعیت دوربین در زمین را تخمین بزنیم، هر بازیکن را جداگانه ردیابی کنیم و شکل بدنی آنها را بازسازی کنیم. در مرحله بعد باید تمام این موارد را ترکیب کنیم.
    جالب آنکه این سیستم همچنین توانست به درستی عمق نقشه ها را تخمین بزند و آنها را با تصاویر سه بعدی ترکیب کند تا هر بازیکن را به طور سه بعدی بازسازی کند.
    همچنین محققان با استفاده از عینک هوشمند هولولنز مایکروسافت این سیستم را آزمایش کردند. می توان با استفاده از یک دستگاه واقعیت افزوده مسابقه فوتبال را روی یک زمین فوتبال مجازی در هر نقطه ای از جهان تماشا کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر