هوش مصنوعی به ساخت عطر دلخواه افراد کمک می‌کند

عصر کالا- شرکت IBM با همکاری یک استارتاپ فعال در حوزه تولید عطر، قصد دارد یک دستگاه مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی بسازد تا بتواند عطر دلخواه افراد را تشخیص داده و آن را به مرحله تولید برساند.

هوش مصنوعی به ساخت عطر دلخواه افراد کمک می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایسنا، با توجه به گسترش و افزایش کاربرد فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف نظیر تکنولوژی، خودروسازی و غیره، شرکت‌های بسیاری هم‌اکنون در حال بهره‌گیری از هوش مصنوعی به منظور تولید بهینه و کم هزینه‌تر محصولات خود هستند. 

    شرکت آی‌بی‌ام که یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود، حالا به تازگی اعلام کرده  است که می‌خواهد با شرکت Symrise بعنوان یکی از مشهورترین سازندگان عطر همکاری خود را آغاز کند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی عطر دلخواه کاربران را شناسایی کند و بر اساس فاکتورهای پیش رو، عطر موردنظر آنها را بسازد.

    نحوه عملکرد این دستگاه جدید بدین صورت است که فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بکار رفته در آن، هزاران فرمول و الگوریتم را که از طریق سلیقه کاربران و افراد دریافت کرده است، تحلیل و بررسی می‌کند تا عطر جدیدی را که همانند آن در بازار وجود ندارد، بسازد و تحویل مشتریان دهد.

    این مساله می‌تواند تنوع گسترده‌ای را در بازارهای جهانی عطر ایجاد کند و نظر میلیون‌ها نفر از مشتریان محصولات آرایشی و بهداشتی را به سوی خود جلب کند.

    این دستگاه همچنین قادر خواهد بود مواد اولیه موجود در فرمول‌های قبلی ساخت عطر را کاهش و افزایش داده و جایگزین‌های بهتری را برای ساخت یک عطر و رایحه جدید بکار ببرد. بعد از آنکه این رایحه توسط کارشناسان مربوطه با بازخوردهای مثبتی مواجه شود و درصد درستی از مواد مختلف در آن بکار رفته باشد، فرمول انتخابی برای تولید عطر به صورت انبوه انتخاب خواهد شد و رایحه مذکور به مرحله تولید خواهد رسید.

    ثمره این همکاری احتمالا قرار است در اواسط سال 2019 میلادی به مرحله تولید و عرضه به بازارهای جهانی برسد و انتظار می‌رود که در کارخانه‌های عطرسازی بسیاری از این فناوری جدید استفاده و بهره‌گیری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر