روباتی که سبزی و میوه می چیند

عصر کالا- گروهی از محققان بین المللی روباتی ساخته اند که می تواند سبزی و میوه را بچیند و بر محصول نظارت کند.

روباتی که سبزی و میوه می چیند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از خبرگزاری مهر، چیدن میوه و سبزیجات کار سخت و کم درآمدی است. درهمین راستا گروهی از محققان بین المللی روباتی به نام Thorvald ساخته اند که می تواند اطلاعات قابل توجه و ارزشمندی درباره زمین کشاورزی و محصول برای کشاورزان فراهم کند و علاوه بر آن بر رشد محصول نظارت کند.

    محققان دانشگاه لینکولن با همکاری دانشگاه «لایو ساینس» نروژ در ابتدا تصمیم داشتند این روبات را به عنوان یک دستیار آزمایشگاهی بسازند تا در تحقیقات مربوط به کاهش دورریز غذا از چرخه مواد غذایی به آنها کمک کند.

    اما باتوجه به سرمایه گذاری جدید و فراهم شدن امکان تولید انبوه می توان روبات را به عنوان نسل جدید کارگران ارزان قیمت مزرعه عرضه کرد.

    به هرحال این روبات طوری ساخته شده تا فعالیت های مختلف کشاورزی را انجام دهد.

    Thorvald به دلیل سبکی می تواند در زمین های ناهموار به راحتی مانور کند و به اندازه ای چابک است که میان ردیف های محصولات بدون برخورد با گیاهان حرکت کند.

    همچنین قابلیت حمل بارهای سنگین را دارد. از سوی دیگر مجهز به حسگرهای کنترل وضعیت محصول و خاک است و با استفاده از اشعه مافوق بنفش محصولات را از کپک حفظ می کند.

    جالب آنکه با یک کنسول کنترل بازی های کامپیوتری می توان روبات را کنترل کرد. البته سازندگان مشغول فعالیت هستند تا آن را تمام اتوماتیک کنند.

    با این وجود محققان معتقدند یک دهه طول می کشدتا روبات ها بتوانند دقیقا فعالیت های مزرعه را به طور کامل انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر