ساخت ربات چند منظوره با پوشش اوریگامی

عصر کالا- محققان در "موسسه فناوری ماساچوست" (MIT) پوشش اسکلت خارجی برگرفته از تکنیک اوریگامی ساخته‌اند که با قرارگیری بر روی یک ربات مغناطیسی، توانایی حرکتی آن را افزایش می‌دهد.

ساخت ربات چند منظوره با پوشش اوریگامی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اینساید ساینس، این ربات از یک شکل پایه مکعبی ساخته شده و با حرکت تحت میدان مغناطیسی، پوشش‌های مختلف اوریگامی را مانند اسکلت خارجی به کار می‌گیرد تا وظایف گوناگون را انجام دهد.

    تکنیک اوریگامی کمک می‌کند تا در آینده کارایی ربات‌های مینیاتوری افزایش یابد تا نیاز به ساخت چند ربات برای وظایف گوناگون برطرف شود.

    «شوهای میاشیتا»، متخصص علوم رباتیک از دانشگاه یورک در این خصوص گفت: در شرایط فعلی ربات‌ها فاقد انعطاف هستند و هر کدام از آنها صرفا برای یک وظیفه طراحی می‌شوند.

    وی در ادامه افزود: مطالعات ما نشان داده است که می‌توان با فناوری اوریگامی رباتی ساخت که بدون تغییر ساختار بخش درونی، وظایف گوناگون را انجام دهد.

    ربات مغناطیسی جدید برای حرکت بر روی یک صفحه رسانا با مساحت 25 سانتیمتر مربع طراحی شده است. در بخش زیرین این صفحه مجموعه کنترلی ربات با آهن‌ربا قرار دارد.

    این ربات برای حرکت در صفحه مغناطیسی و قرارگیری بر روی اسکلت‌خارجی ساخته شده تا با هنر اوریگامی و تحت تاثیر حرارت اسکلت خارجی را  اصطلاحا" پوشیده تا وظایف گوناگون را انجام ‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر