هوش مصنوعی نیمی از شغل های دهه آینده را تصاحب خواهد کرد

عصر کالا- کای فو لی، بنیانگذار سرمایه گذاری در شرکت Sinovation Ventures و تکنولوژیست خبره چینی اذعان کرد، روبات ها و هوش های مصنوعی، ۵۰ درصد از کل مشاغل ده سال آینده را از آن خود خواهد کرد.

هوش مصنوعی نیمی از شغل های دهه آینده را تصاحب خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  تابناک اقتصادی ، تکنولوژیست ها طی کنفرانس اینترنت سیار جهانی در پکن خاطر نشان کردند، ربات ها و هوش های مصنوعی دو مقوله جدا و منحصر به فرد می باشند که اگر با هم پیوند برقرار کنند، بزرگتر از هر انقلابی خواهند بود که انسان تا به حال داشته است.

    هوش مصنوعی نیمی از شغل های دهه آینده را تصاحب خواهد کرد

    کای فو لی اشاره کرد، "ربات ها و هوش های مصنوعی نشان دهنده موتورهای تصمیم گیری می باشند که می توانند جایگزین انسان ها قرارگیرند".در همین راستا متخصصین تکنولوژی تاکید کردند که "توانایی های این محصولات بسیار فراتر از توانایی های انسان هاست".

    شرکت هایی که Sinovation Ventures در آن ها سرمایه گذاری کرده است، قادر به انجام شاهکارهایی از قبیل تشخیص سه میلیون چهره به طور همزمان و یا  تخصیص وام در هشت ثانیه، می باشند.

    لی افزود، "این محصولات (ربات ها و هوش های مصنوعی) ماورا انسانی می باشند و ما فکر می کنیم در هر صنعتی این ظرفیت وجود دارد که باعث می شود 50 درصد شغل ها را تصاحب کرده و زمینه افزایش ثروت و کاهش فقر در جامعه انسانی را فراهم کند."

    تکنسین ها اعتقاد دارند هرچقدر هم که این ربات ها پیشرفت کنند باز نمی توانند جای انسان هارا کامل، بگیرند.

    وی خاطر نشان کرد، "به اعتقاد من، حس کردن قلب یک نفر با حس درونی، کاری است که هیچوقت ربات ها نمی توانند در آن مهارت کسب کنند". لی تاکید کرد، "مشاغل خدماتی برای ربات ها باید اولین زمینه شغلی تعریف شود، به این دلیل که کار اصلی ربات ها گرفتن اطلاعات و پس از آن نتیجه گیری بر اساس اطلاعات می باشد، بنابراین من پیش بینی می کنم بخش اینترنت و کارآفرینی با جایگزینی و حتی از بین بردن شرکت های سنتی در چین، پیشرفت عظیمی خواهند کرد".

    به گفته کارشناسان، "مشاغل سنتی مانند بانک ها، شرکت های بیمه و بیمارستان ها با وجود سرعت زیاد پیشرفت جهانی، بسیار کند تغییر می کنند."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر