رباتی که در ۱۴ ساعت ساختمان سازی می‌کند

عصر کالا- محققان دانشگاه ام آی تی موفق به تولید رباتی شده اند که از فناوری چاپگرهای سه بعدی برای طراحی و تکمیل یک ساختمان در عرض تنها ۱۴ ساعت بهره می‌گیرد.

رباتی که در ۱۴ ساعت ساختمان سازی می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  خبرگزاری فارس ، پژوهشگران می گویند با استفاده از این سیستم رباتیک جدید ساختمان سازی سریع تر، کم هزینه تر و با شرایط محلی سازگارتر خواهد شد.

    سیستم یاد شده متشکل از یک بازوی رباتیک بسیار بزرگ و یک بازوی رباتیک کوچک تر برای انجام حرکات ظریف تر است. این مجموعه برای تزریق بتن به محل های از پیش تعیین شده و اسپری کردن رنگ یا دیگر مواد ساختمانی قابل استفاده است.

    علاوه بر این مجموعه ای از ابزار دیجیتال برای نازک کاری ها و زیباسازی های انتهای تولید ساختمان در سیستم یادشده درنظر گرفته شده است.

    حمل و نقل این مجموعه رباتیک نسبتا ساده است و برای تامین انرژی آن می توان از سلول های فتوولتائیک استفاده کرد. گروه سازنده می گویند می توان از ربات یاد شده در محل ساخت ساختمان های بلندمرتبه برای تسهیل فرایند کار استفاده کرد.

    محققان سازنده این ربات در عرض تنها 14 ساعت با استفاده از آن ساختمانی دایره ای شکل به قطر 15 متر و ارتفاع 3.6 متر ساخته اند. با ارتقای این ربات می توان در عرض یک روز تا ده ساختمان در چنین ابعادی تولید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر