ربات دسته بندی و مرتب کردن وسایل از راه رسید

عصر کالا- مرتب کردن و دسته بندی کوهی از ابزار و لوازم به هم ریخته از جمله کارهای وقت گیر و دشوار است که از این پس ربات های پیشرفته می توانند این کار را هم انجام دهند.

ربات دسته بندی و مرتب کردن وسایل از راه رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، اگر چه انجام چنین کارهایی توسط انسان به هوش زیادی نیاز ندارد، اما محول کردن اقدامات یادشده به ربات ها نیازمند استفاده از هوش مصنوعی بالا برای یاددادن نحوه شناسایی و انتخاب اشیا و لوازم مختلف و همین طور شیوه مرتب کردن آنهاست.

    رباتی که توسط محققان دانشگاه های ام آی تی و پرینستون ساخته شده برای انجام اموری همچون دسته بندی لوازم منزل و مرتب کردن اشیای به هم ریخته و پاکسازی صحنه یک حادثه یا محل زلزله زده قابل استفاده است.

    پژوهشگران ابتدا نحوه شناسایی اشیای مختلف را به این ربات آموختند و سپس از آن برای مرتب کردن لوازم مختلف بهره گرفتند. دسته بندی اشیا با کاربرد ربات یادشده با دقت بالایی انجام می شود و ربات یادشده از درک بالایی در مواجهه با شرایط جدید و به منظور مرتب کردن اقلامی که برای اولین بار با آنها مواجه می شود، برخوردار است.

    ربات مذکور با استفاده از دوربین های متعدد خود عکس های مختلفی از اشیا تهیه می کند و با تحلیل عکس ها از طریق شبکه عصبی خود برای دسته بندی آنها اقدام می کند. این ربات که هنوز نامی برایش انتخاب نشده در ابتدای ساخت تنها 54 درصد دقت داشت که حالا این رقم به 75 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر