اولین دوچرخه تولید شده با چابگر ۳ بعدی

عصر کالا- دوچرخه Arevo به عنوان اولین دوچرخه ساخته شده با تکنولوژی چاپ ۳ بعدی در جهان است.

اولین دوچرخه تولید شده با چابگر ۳ بعدی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوچرخه Arevo اولین دوچرخه تولید شده به وسیله چابگر 3بعدی است که بسیار سبک‌تر و مقاوم‌تر از دوچرخه‌های فلزی معمولی می‌باشد.

    شرکت تولید کننده این دوچرخه با ساخت اولین دوچرخه تولید شده با چاپگر  3 بعدی در تلاش برای اثبات برتری مواد ترموپلاستیک، گرمای لیزر و فرآیند رباتیک 3بعدی نسبت به مواد و ابزارهای تولید صنایع دفاعی و هواپیماها و جت‌های جنگنده است.

    قاب دوچرخه Arevo در یک قطعه و سپس قسمت‌های دیگر چاپ شده است. ساخت این دوچرخه حدود دو هفته زمان می‌برد که بسیار سریعتر از روش معمولی ساخت دوچرخه است. یک بازو رباتیک دوار با استفاده از لیزر برای حرکت دادن، بدنه دوچرخه را به شکل منحصر به فرد طراحی کرده است.

    دستورات لازم جهت طراحی دوچرخه از طریق نرم افزار به چاپگر داده می‌شود و پس از آن بازوی رباتی به صورت خودکار دوچرخه را در سایز‌های مختلف طراحی می‌کند.

    جیم میلر که سابقه فعالیت در کمپانی‌های گوگل و آمازون را دارد و چند ماه پیش به شرکت ساخت دوچرخه Arevo پیوسته است درصدد است تا دادعا خود مبنی بر کارا بودن نرم افزارها و تکنولوژی شرکت متبوعش برای طراحی دوچرخه را به اثبات برساند.

    میلر ادعا می‌کند مواد به کار رفته در ساخت این دوچرخه بسیار مقاوم‌تر از دوچرخه‌های فلزی است و قابل بازیافت و ساخته شده از مواد غیر‌سمی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر