خنثی کننده کوچک پهپاد هم از راه رسید

عصر کالا- اگر چه عرضه ابزار ضدپهپاد برای مختل کردن عملکرد این وسیله بی سابقه نیست، اما این ابزار معمولا بزرگ و حجیم بوده و حمل و نقل آنها کار ساده ای نبوده است.

خنثی کننده کوچک پهپاد هم از راه رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر, یک شرکت دانمارکی به نام مای دیفنس، یک جعبه کوچک و کاربردی به نام پیت بال عرضه کرده که به راحتی بر روی البسه نظامی نصب می شود و با ایجاد اختلال در سیگنال های رد و بدل شده توسط پهپادها مانع از پرواز موفق آنها می شود.

    وزن کم و ابعاد کوچک پیت بال باعث می شود تا نصب کردن آن بر روی البسه نظامی به کاری ساده و نه چندان دشوار مبدل شود. وزن این محصول بدون باتری 775 گرم است و پس از شارژ کامل باتری برای دو ساعت ارسال پارازیت و ایجاد اختلال کافی است.

    علاوه بر این و در حالت استندبای می توان از این دستگاه به مدت 20 ساعت به طور مداوم استفاده کرد. فعال کردن این دستگاه به طور دستی هم ممکن است و آنتن های آن قادر به انتشار سیگنال های رادیویی بر روی باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5.8 گیگاهرتز و همین طور جی ان اس اس ( سیستم جهانی ناوبری ماهواره ای ) هستند.

    برد این دستگاه حداکثر یک کیلومتر بوده و می توان با نصب آنتن اضافی این رقم را افزایش داد. این دستگاه در عین اختلال در عملکرد پهپاد هدف مشکلی برای سیستم های ارتباطی خود سربازان به وجود نمی آورد. دستگاه یادشده در حالت خودکار بلافاصله فعالیت پهپادها را در نزدیکی خود تشخیص داده و ارسال پارازیت را آغاز می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر