کمک تراشه جدید به کاهش قیمت و بهبود عملکرد ایربادهای بی‌سیم

عصر کالا- شرکت کوالکام با معرفی یک تراشه جدید قصد دارد در کاهش قیمت ایربادهای بی‌سیم و افزایش عمر باتری آن‌ها نقش به سزایی داشته باشد.

کمک تراشه جدید به کاهش قیمت و بهبود عملکرد ایربادهای بی‌سیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, شرکت کوالکام تکنولوژی اینترنشنال که از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ کوالکام است، اعلام کرده است که می‌خواهد با معرفی نسل جدیدی از تراشه‌های پردازنده بکار رفته در ایرباد و هدست‌های بی‌سیم به کاهش قیمت و افزایش عمر باتری آن‌ها کمک کند.

    این شرکت روز گذشته از تراشه جدیدی بحت عنوان QCC3026 پرده‌برداری کرد که ویژه ایربادهای بی‌سیم پایین رده طراحی و توسعه داده شده است. این تراشه از فناوری ترو وایرلس (TrueWireless) بهره می‌برد و می‌تواند موجب تعادل و توازن قابل توجهی میان قیمت و عملکرد بهینه ایربادهای تولید شده و همچنین افزایش کیفیت صدا می‌شود.

    علاوه بر این، این تراشه سبب خواهد شد میزان مصرف انرژی و شارژ توسط ایرباد حدودا 50 درصد کاهش یابد که همین امر باعث می‌شود عمر باتری آن‌ها افزایش پیدا کند و بدون نیاز به شارژ یک شبانه‌روز کامل از آن استفاده کرد.

    این شرکت اعلام کرده است تراشه مذکور به قدری به کاهش قیمت ایربادهای بی‌سیم کمک می‌کند که شرکت‌های تولیدکننده موبایل و گوشی هوشمند می‌توانند آن‌ها را در جعبه گوشی قرار داده و همراه با گوشی موردنظر کاربران آن‌ها را به فروش برسانند.

    هم اکنون شرکت چینی اوپو اعلام کرده است که قصد دارد در نخستین نسل از ایربادهای بی‌سیم خود از تراشه QCX3026 کوالکام بهره ببرد و این ایرباد در جعبه گوشی پرچمدار و جدید اوپو فایند ایکس که قرار است به زودی از آن رونمایی شود، قرار گرفته و برای دسترسی کاربران عرضه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر