کسی از ایرپادهای اپل خبر ندارد

عصر کالا- اپل هنوز ایرپادها (هدفون‌های بی‌سیم آیفون ۷) را عرضه نکرده است و احتمالا فصل فروش تعطیلات سال جدید میلادی را از دست خواهد داد.

کسی از ایرپادهای اپل خبر ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مک‌ورلد، زمانی که اپل از آیفون 7 پرده‌برداری کرد، هیاهوی بسیاری به خاطر حذف جک هدفون در مدل جدید ساخته‌شده ایجاد شد، اما این شرکت راه‌حلی برای از بین بردن این نگرانی‌ها داشت و آن استفاده از یک جفت هدفون بلوتوثی به نام ایرپاد (AirPods) به ارزش 159 دلار بود.

    ایرپادها قرار بود تنها چند هفته پس از آیفون‌های جدید عرضه شوند، اما ماه اکتبر آمد و رفت و خبری از عرضه ایرپادها نشد و در حال حاضر که تعطیلات سال جدید میلادی پیش روی آمریکایی‌ها قرار دارد، روشن است که هدفون‌های بدون سیم اپل هنوز برای عموم آماده نیست.

    به نظر می‌رسد اپل درباره ارتباط بین گوشی‌های بی‌سیم به دردسر افتاده است. هر یک از این قطعات به طور مستقل سیگنال‌های بلوتوث را دریافت می‌کند، اما آنها باید صوت را به صورت هم زمان اجرا کنند. نکته عجیب این است که اپل چند ماه قبل ایرپادهایی را به تعداد انگشت‌شماری از بازبین‌های فناوری فرستاده بود و نظرات این منتقدان که اغلب هم مثبت بود، در ماه اکتبر و تاریخ مورد نظر برای راه‌اندازی منتشر شد.

    البته اپل هنوز اعلام نکرده است که مشکل از چیست (و احتمال این کار را نیز نخواهد کرد)، اما کارشناسان صوتی و بلوتوثی گفتند که مشکلات رایجی که هدفون‌های بی‌سیم با آن مواجه هستند، از دست دادن سیگنال بلوتوث در خارج از منزل است و حصول اطمینان از اینکه میکروفون صدای فرد را گرفته و سروصدای پس‌زمینه را مسدود می‌کند.

    این اولین بار نیست که اپل برای انتشار یک محصول تاخیر دارد، پیش از این نیز عرضه آیفون 4 در سال 2010 برای 9 ماه به تعویق افتاده بود و علت آن حفاظت از رنگ سفید پشت شیشه از اشعه ماوراء بنفش خورشید ذکر شد.

    شاید مردم از اینکه تاکنون نتوانستند ایرپاد را به چنگ بیاورند ناامید باشند و این موضوع قابل درک است. این محصول جدید با عمر باتری 5 ساعت، پشتیبانی سیری و قابلیت شارژ به نظر بسیار جذاب می‌آید، اما اگر اپل محصول معیوبی عرضه کند، دچار مشکلی جدی خواهد شد، بنابراین احتمالا تصمیم برای به تاخیر انداختن عرضه رسمی ایرپادها بهترین کار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر