نگاه نزدیک به هدفون AKG گلکسی S۸

عصر کالا- لوازم جانبی که همراه یک گوشی عرضه می‌شوند و در جعبه آن محصول وجود دارند، معمولا چیزهای هیجانی نیستند. اما وقتی صحبت سامسونگ و پرچمدار حرفه‌ای جدیدش یعنی گلکسی S۸ می‌شود، همه چیز کاملا متفاوت است. این تفاوت از آن‌جایی است که در جعبه هر دو گوشی گلکسی S۸ و گلکسی S۸ پلاس شاهد یک عدد هدفون AKG با ارزش ۱۰۰ دلار هستیم.

نگاه نزدیک به هدفون AKG گلکسی S۸
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از آی‌تی‌رسان، همان طور که میدانید هدفون‌ها با قیمت‌های متعددی که دارند هر کدام در کیفیت‌ صدا هم عملکرد متفاوتی را ارایه می‌دهند. هدفون AKG قرار گرفته در جعبه گلکسی S8 یک هدیه گران قیمت محسوب می‌شود، اما آیا این هدیه ارزشمند برای کاربر به اندازه کافی کابردی است یا نه؟

    این هدفون AKG شاید در رده هدفون‌های حرفه‌ای قرار نگیرد، اما مطمئنا از نظر کارایی در رده متوسط رو به بالا خواهد بود. از آن‌جایی که قیمت تعیین شده برای این هدفون 100 دلار بوده، به شدت انتظارات ما برای آن بالا رفته است.

    متاسفانه باید بگویم در مدتی که با این هدفون کار کردیم، به این نتیجه رسیدیم که با چنان محصول با کیفیتی که در تبلیغات صحبتش می‌شد، مواجه نیستیم. بدون شک این هدفون از آن‌هایی که کمپانی‌های دیگر همراه تلفن‌های همراه‌شان عرضه می‌کنند، علملکرد بسیار بهتری دارد؛ اما نه در آن حدی که سامسونگ در تبلیغات از آن تعریف کرده است. پس بهتر است زیاد دل‌تان را به آن خوش نکنید.

    سامسونگ/AKG در این هدفون از یک طراحی خاص منحنی مانند که از آن با نام طرح لبخند یاد شده است، استفاده کرده. چنین طراحی خاصی باعث بهبود کیفیت و عمق صدا در این هدفون می‌شود. به صورتی که صداها با حجم پایین، در کمترین میزان صوتی خودشان قابل اجرا خواهند بود. از طرفی بلندی صدا هم در این هدفون باتوجه به این نوع ساخت در بیشترین حالت ممکن اجرا می‌گردد. این موارد برای کاربرانی که به دنبال صدای زیاد در هدفون‌ هستند بسیار دل‌نشین خواهد بود. اما اگر به دنبال صحیح بودن صداها و دقت بالا در این زمینه هستید، بهتر است سمت این هدفون نروید. دقت صدا در این هدفون آن‌چنان بالا نبوده و اگر در این زمینه حرفه‌ای هستید و وسواس خاصی دارید، بهتر است سراغ یک هدفون دیگر بروید.          

    تعدادی از مشکلاتی که در این هدفون دیده می‌شود و از آن‌ها ناراحت هستیم را در ادامه برای‌تان می‌گوییم. یکی از آن‌ها بلندی صدا برای سازهای پس‌زمینه موجود در موزیک‌ها است. به صورتی که با گوش دادن به موزیک‌های electronic و bass-heavy tracks، این مشکل بیشتر خودش را نشان می‌دهد. البته در موزیک‌های با سبک راک این مشکل آن‌چنان وجود ندارد. باس و صدا‌های بالا هم از مشکلات حجمی صدا برخوردارند و کیفیت مناسبی ندارند. صدای زیر یا همان Treble هم همین طور است. البته این مشکلات به آن شدتی که در هدفون‌های ارزان قیمت مشاهده می‌شود، نیست.

    در بخش طراحی تقریبا با ظاهری ساده و تکراری که در این روزها در اکثر هدفون‌ها می‌بینیم همراه هستیم و مورد خاصی در آن قرار نگرفته که بخواهد ما را هیجانی کند. سیم اتصال به طور کل به صورت بافته شده طراحی گردیده که به مقاومت آن در شرایط استفاده مختلف کمک زیادی می‌کند. اما نکته منفی که در این سیم وجود دارد‌، به وجود آمدن نویز برای زمانی است که از آن استفاده میکنید. به صورتی که با کوچک‌ترین حرکت و تکان دادن آن صداهای گوش خراش مختلفی را خواهید شنید که شاید حسابی اعصاب‌تان را خرد کند. البته این مشکل در اکثر هدفون‌های با سیم وجود دارد ولی استفاده از متریال دیگر در سیم می‌توانست از آن جلوگیری کند و حداقل نویز در آن ایجاد شود.

    یکی دیگر از مشکلات اساسی موجود در این هدفون، عدم ثبات کامل آن در گوش است. این مورد در زمان حرکت بیشتر خودش را نشان می‌دهد. افرادی که در حین ورزش کردن می‌خواهند از آن استفاده کنند بهتر است به فکر هدفون‌های دیگر باشند. این مشکل تقریبا در اکثر هدفون‌های سیم‌دار وجود دارد و فقط در بخش میزان عدم ثبات با هم متفاوت هستند.

    همان طور که می‌دانید تمام هدفون‌هایی که همراه گوشی عرضه می‌شوند دارای میکروفون برای برقراری تماس و بخشی برای کنترل موزیک هستند. عملکرد دکمه‌های موجود در این بخش تقریبا خوب بوده، اما با فشردن‌شان حس صدای کلیک کردن را ندارند و بسیار نرم و بی‌صدا عمل می‌کنند. همین مورد باعث شده تا بازخورد مناسبی با هر کلیک برای‌تان به وجود نیاید.

    هدفون AKG شاید بهترین وسیله جانبی باشد که به صورت رایگان با خرید گوشی آن را خواهید داشت، اما مطمئنا بهترین هدفون موجود در بازار با ارزش 100 دلار نیست. اگر به صحیح بودن صداها در هدفون اهمیت نمی‌دهید و به دنبال بلندی صدا هستید، این هدفون می‌تواند نیاز شما را به راحتی برطرف کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر