خرید ۶.۹ میلیارد دلاری ان ویدیا

عصر کالا- شرکت ان ویدیا خرید یک شرکت تراشه سازی به نام ملانوکس را با پرداخت رقم کم سابقه ۶.۹ میلیارد دلار تایید کرده است.

خرید ۶.۹ میلیارد دلاری ان ویدیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، این بیشترین رقمی است که شرکت ان ویدیا برای خرید یک شرکت ثالث پرداخت کرده است. پیش از این اینتل هم پیشنهاد خرید ملانوکس را با پرداخت 6 میلیارد دلار مطرح کرده بود.

    ان ویدیا امیدوار است با تکمیل این خرید بتواند رقابت جدی تری با رقبای خود در بازار تولید پردازنده های گرافیکی داشته باشد.

    تخصص ملانوکس تولید تراشه‌هایی است که برای راه‌اندازی شبکه‌های داخلی و اترنت پرسرعت مورد استفاده قرار می‌گیرند یا سرورها را به یکدیگر متصل می‌کنند.

    این محصولات در پایگاه‌های داده کلود و سرورها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین از آنها برای تولید ابررایانه‌های قدرتمند فعال در حوزه هوش مصنوعی و غیره نیز بهره گرفته می‌شود.

    به گفته جنسن هونگ مدیرعامل شرکت ان ویدیا، همه گیر شدن هوش مصنوعی باعث افزایش شدید استفاده از پایگاه‌های داده یا دیتاسنترها در جهان می شود و لذا نیاز به تولید تراشه هم افزایش چشم‌گیری می‌یابد. از همین رو ان ویدیا برای خرید ملانوکس اقدام کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر