چگونه می توانید عمر و شارژ دهی باتری گوشی خود را افزایش دهید؟

عصر کالا- گوشی های هوشمند حال دیگر یک رکن اساسی در زندگی هرشخص محسوب می شوند. از جمله ویژگی این وسیله های پر کاربرد قابل حمل و پرتابل بودنشان هست که همیشه و همه جا در دسترس هستند البته اگر شارژ داشته باشند. یکی از مشخصات هر گجت و دستگاه هوشمند ظرفیت باتری و البته بازدهی این قطعه با توجه به سیستم عامل و قطعات و تجهیزات به کار رفته در گوشی است. اما این نیمی از ماجراست چرا که نوع رفتار شما با گوشی و البته باتری و نوع استفاده و شارژ کردنشان هم نقش مهمی در طول عمر و بازدهی باتری ها در گوشی های هوشمند دارند.

چگونه می توانید عمر و شارژ دهی باتری گوشی خود را افزایش دهید؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از  هوکن یو ؛ امروز در هاو کن یو در قالب یک مقاله کامل با تمام نکات و ترفند های مهم برای شارژ کردن این گوشی ها در خدمت شما هستیم تا بتوانید بازده و البته طول عمر باتری گوشی شما افزایش دهیم.

    دیگر گوشی های تلفن همراه مخصوصا نوع هوشمندشان جزء جدایی ناپذیر زندگی روزمره هر شخص محسوب می شوند و به نظر می آید زندگی بدونه این وسیله های هوشمند غیر ممکن باشد اما ضامن این کاربردی بودن گوشی ها در دسترس بودنشان و ضامن در دسترس بودنشان شارژ باتری آن هاست. امروز دو مقاله انگیسی را با دقت مطالعه و برای شما ترجمه کرده ایم و لینک آن ها را هم در انتهای پست برای شما به اشتراک می گذاریم اما از آن جایی که تیم هاو کن یو قبل تر در زمینه تکنولوژی فعالیت داشته اند، نکات و ترفند های دیگری را به نکات این مقالات اضافه و در قالب یک مقاله کامل در اختیار شما دوستان عزیز قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

    1) عقاید اشتباه در رابطه با باتری ها:

    قبل از ذکر نکات باید یک موضوع و البته عقایدی که از نسل پیشین باتری های گوشی هوشمند بر جای مانده است را تغییر دهیم چرا که ساختار باتری های جدید به صورت کلی نسبت به نسل قبل متفاوت شده است. باتری های جدید به کار رفته در تقریبا تمام گوشی های هوشمند از نوع لیتیوم آیون هستند و با نشان Li-Ion نشان داده می شوند. این باتری ها در مقایسه با نسل گذشته خود که نیکل کادمیوم نام داشتند دارای ساختار متفاوتی هستند و دیگر جملاتی مثل شارژ چند ساعته اولیه، شارژ کردن 100 درصدی گوشی، خاموش کردن گوشی، و کار نکردن با گوشی به هنگام شارژ، خاموش کردن گوشی به هنگام شارژ و …. اصلا به هیچ وجه برای باتری های جدید قابل قبول نیست و تقریبا باید بگوییم با استثنای گوشی های ساده که هنوز از باتری های قدیمی استفاده می کنند باتری های جدید دیگر زیر بار هیچ یک از این قوانین نمی روند.

    2) قانون 40-80 :

    باتری های لیتیوم آیون بر خلاف باتری های قدیمی نه می بایست 100 در صد شارژ شوند و نه می بایست اجازه دهید شارژشان به صفر درصد برسد. بر اساس آزمایشاتی که انجام شده است این باتری ها بیشترین بازدهی را وقتی دارند که باتری زمانی که به حدود 40 درصد می رسد شارژ کنید و زمانی که به 80 درصد رسید از شارژ جدا کنید و این چرخه را حفظ کنید الیته برای کالیبره کردن باتری گوشی هر 40 تا 60 روز یکبار می توانید اجازه دهید باتری شارژش تمام وگوشی خاموش شود و مجددا 100 درصد شارژ کنید. ولی به طور معمول قانون 40-80 را فراموش نکنید. تعداد بالای شارژ کردن به این روش به هیچ وجه به گوشی صدمه نزده و باعث طول عمر بیشتر باتری می شود.
    3) گوشی و باتری را خنک نگه دارید:

    شاید بتوان عدم تعادل دمایی یعنی سردی زیاد و یا گرم شدن  را قاتل گوشی و البته باتری خواند که بر عملکرد و عمر باتری بسیار تاثیر گزار است. باتری های لیتیومی در شرایط خنک عملگرد عالی دارند و در دمای بالا به راحتی دشارژ شده و شارژ آن ها تخلیه می شود پس با نگه داشتن گوشی در جای نسبتا خنک می توانید ضمن حفظ شارژ بیشتر، عمر باتری و دستگاه را هم افزایش دهید در یک آزمایش انجام شده در دمای تقریبا 5 تا 10 درجه یک باتری لیتیومی در یک سال 6 درصد از ظرفیت خود را از دست می دهد و در دمای حدودا 25 تا 30 درجه در شرایط و مدت زمان مشابه 22 درصد.

    4) از شارژ سریع و وایرلس فعلا استفاده نکنید:

    در تکنولوژی های جدیدی که اخیرا در گوشی های هوشمند به کار گرفته می شود شارژ بی سیم و البته از آن هم جدید تر شارژ سریع یا کویک شارژ است که نسخه 3.0 آن چند ماه قبل به دست اسنپدراگن معرفی شد. این فناوری علاوه بر آداپتور و کابل مناسب باید گوشی از لحاظ سخت افزاری هم از این فناوری پشتیبانی کند که به نظر می رسد هنوز این فناوری ها به تکامل کامل نرسیده اند و به جز شرایط اظطراری از این قابلیت ها استفاده نکنید.
    5) فقط از شارژر گوشی خود استفاده کنید:

    بسیار پیش می آید که شارژر مخصوص خود گوشی شما در دسترس نیست و در این شرایط به راحتی از شارژر های دیگر استفاده می کنید اما باید بدانید صرف داشتن درگاه مشابه گوشی شما برای دیگر شارژ ها نمی تواند این امر را تضمین کند که شما می تواند از شارژ های دیگران استفاده کنید. اگر هم شارژر دیگری به گوشی شما خورد احتمالا آداپتور آن شارژر از قدرت و آمپر متفاوتی استفاده می کند که شاید چه با آمپر بیشتر و چه آمپر کمتر به باتری و حتی گوشی شما آسیب بزند. پس تنها از شارژر مخصوص گوشی خود که برای گوشی شما طراحی شده است استفاده کنی. این موضوع در رابطه با خرید شارژرهای اضافی و جایگزین هم صادق است و می بایست در این امر دقت کنید.

    6) بستن برنامه های پس زمینه:

    همانطور که می دانید چه در اندروید و چه در ای او اس برنامه هایی که از آن ها خارج می شوید بسته نمی شوند و باز باقی می مانند و بسته به نوع گوشی و سیستم عامل از طرق مختلف به این برنامه های باز مثلا از طریق نگه داشتن دکمه هوم دسترسی خواهید داشت. این برنامه ها در پس زمینه مقداری از باتری گوشی را استفاده می کنند که بهتر است هر چند مدت در طی روز تمام این برنامه ها را ببندید.

    7) تنظیم نور صفحه:

    حتی با به روی کار آمدن نمایشگر های جدید و استفاده از این نمایشگر های کم مصرف از جمله AMOLED هنوز هم نمایشگر ها یکی از منابع اصلی استفاده از باتری محسوب می شوند. شما با تنظیم نور صفحه نمایش می توانید این مصرف را به حداقل برسانید و کارشناسان بهترین گزینه برای این مورد را استفاده از گزینه AUTO برای روشنایی صفحه نمایش می دانند.
    8) از عکس پس زمینه مشکی یا ترجیحا تیره استفاده کنید:

    با این کار مخصوصا در صفحه نمایش های امولد بسیار خوب جواب می دهد. نمایشگر برای به تصویر کشیدن پیکسل های سیاه اصلا نوری روشن نمی کند و آن پیکسل برای نمایش رنگ سیاه خاموش می شود و از این طریق در مصرف شارژ صرفه جویی می شود.

    9) همگام سازی را کنترل کنید:

    بسیاری از گوشی ها با داشتن اپلیکیشن ها و نرم افزار های مختلف از جمله نرم افزار های اجتماعی مدام سینس شده و ارتباط برقرار می کنند . به طور مثال اپلیکیشن فیسبوک یکی از پرمصرف ترین نرم افزارها در این زمینه محسوب می شود.
    10) ویبره و فلاش دوربین را خاموش کنید:

    حالت ویبره همانطور که می دانید یکی از پر مصرف ترین روش ها برای اخطار است و جز در شرایط لازم سعی کنید از این قابلیت استفاده نکنید. در رابطه با فلاش های دوربین هم جالب است بدانید که حتی زمانی که از دوربین استفاده نمی کنید اگر فلاش روشن یا on باشد به خاطر آماده به کار بودن باتری مصرف می کند.

    11) اگر آنتن دهی ضعیف است airpalne mode را روشن کنید:

    اگر در مکانی به سر می برید که آنتن دهی ضعیف است جالب است بدانید که گوشی تلاش زیادی می کند تا آنتن پیدا کند و از این طریق شارژ بسیار زیادی مصرف می شود پس بهتر است اگر آنتن ندارید این گزینه گوشی خود را فعال کنید.

    یک ترفند هم در کانال بزرگ سایت @howcani معرفی کردیم که اگر عجله دارید و می خواهید سریع تر گوشی را با درصد بیشتر شارژ کنید می بایست تنا گوشی را مشابه بالا بر روی Airplne Mode قرار داده و از این طریق گوشی را کمی سریع تر شارز کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر