مخترع باتری‌های لیتیومی اختراعش را بهتر کرد

عصر کالا- جان گودایناف مخترع ۹۴ ساله باتری های لیتیومی سرانجام برای بهتر کردن این اختراع خود دست به کار شد و ظرفیت ذخیره سازی انرژی توسط آن را سه برابر کرد.

مخترع باتری‌های لیتیومی اختراعش را بهتر کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» ، باطری جدید قادر است در فاصله زمانی 2 دقیقه به میزان 70 درصد شارژ شود و این توان باطری می تواند تا حدود 20 سال دوام بیاورد و این یعنی باتری های دائمی.
    این اختراع توسط مهندسین آلمانی به مدیریت جان گودایناف (John Goodenough ) انجام گرفته و توسط Science Daily منتشر شده است .
    این نوع باطری برای گوشی های تلفن همراه، ماشین های الکتریکی و نیروگاه ها بسیار مفید می باشد، چرا که می توان در کمتر از 2-5 دقیقه باتری را شارژ و از آن استفاده کرد. این در حالی ست که باتری های فعلی را می بایست در بازه زمانی 4-5 ساعت شارژ نمود که زمان زیادی برای این کار می باشد. این یعنی باتری های جدید حدود 20 برابر سریع تر از باتری های فعلی شارژ می شوند.

    در این اختراع از تکنولوژی نانو استفاده شده است. در واقع موادی که داخل باتری ها هستند با تکنولوژی نانو به اندازه بسیار کوچکتر و ریزدانه ای تری تبدیل می شود. در توضیح آمده که ذرات دی اکسید تیتانیوم 1000 بار کوچکتر از تار مو می شوند تا خاصیت نانو به خود بگیرند و همین خاصیت است که عمر باتری را تا این میزان افزایش می دهد و سرعت واکنش پذیری برای تسریع در شارژ شدن را بالا می برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر