یوتیوب موزیک در ۱۲ کشور منتشر می‌شود

عصر کالا- گوگل می‌خواهد اپلیکیشن یوتیوب موزیک و یوتیوب پریمیوم را در ۱۲ کشور جهان عرضه و منتشر کند.

یوتیوب موزیک در ۱۲ کشور منتشر می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، این روزها اپلیکیشن و سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی همچون اپل موزیک و اسپاتیفای از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران جهانی برخوردار شده است. پیشتر گوگل اعلام کرده بود که می‌خواهد اپلیکیشن یوتیوب موزیک پریمیوم را جایگزین اپلیکیشن گوگل پلی موزیک کند و بستر جدیدی را در اختیار کاربران علاقمند به موسیقی قرار دهد تا آن‌ها بتوانند بدون مشاهده هرگونه تبلیغات آزاردهنده‌ای به موسیقی‌های مورد علاقه خود گوش فرا دهند.

    کاربران به صورت رایگان و پولی قادر خواهند بود از سرویس یوتیوب موزیک پریمیوم بهره‌مند شوند. استفاده پولی از این سرویس 9.99 دلار در ماه برای کاربران هزینه دربرخواهد داشت که در عوض به آن‌ها امکان دانلود فایل‌های موسیقی مورد نظرشان را می‌دهد. در غیر این صورت همانند سایر اپلیکیشن‌های استریم آنلاین موسیقی، آن‌ها تنها می‌توانند به پخش آنلاین و استریم فایل‌های موزیک بپردازند و از دانلود آن، به علت عدم رعایت حق ناشر و کپی رایت موسیقی، محروم خواهند ماند.

    حالا گوگل اعلام کرده است که می‌خواهد اپلیکیشن‌های منحصر بفرد یوتیوب موزیک و یوتیوب پریمیوم را در انگلستان و 11 کشور دیگر از جمله اتریش، کانادا، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، نروژ، روسیه، اسپانیا و سوئد امروز در تاریخ 20 ژوئن سال 2018 میلادی عرضه و ارائه کند.

    اپلیکیشن یوتیوب موزیک پیشتر در ماه مه سال جاری میلادی در کشورهای ایالات متحده آمریکا، استرالیا، مکزیک، نیوزلند، مکزیک و کره جنوبی آغاز بکار کرده و در دسترس کاربران این کشورها قرار گرفته بود.

    اپلیکیشن یوتیوب موزیک به کاربران فهرست گسترده‌ای از موزیک ویدیو، آلبوم‌های موسیقی، تک آهنگ، ریمیکس، نمایش‌های زنده و کنسرت‌های موسیقی را ارائه خواهد داد که آن‌ها می‌توانند بر اساس سلیقه خود، ژانر و سبک موردعلاقه خود را بیابند.

    یکی دیگر از قابلیت‌های جدیدی که این سرویس به کاربران ارائه می‌دهد، آن است که آن‌ها می‌توانند با جست‌وجوی نام خواننده یا تنها بخشی از متن موسیقی و شعر آن، به آهنگ موردنظر خود دسترسی پیدا کنند. این همان ویژگی است که هنوز سرویس‌های پخش آنلاین و استریم موسیقی در جهان همچون اسپاتیفای و اپل موزیک از آن بی‌بهره هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر