بلندگوی هوشمند جان یک زن آمریکایی را نجات داد

عصر کالا- بر اساس گزارش پلیس ایالت نیومکزیکوی آمریکا، بلندگوی هوشمند خانگی نصب شده در یک منزل پس از وقوع درگیری شدید لفظی میان یک مرد و نامزدش به پلیس تلفن زد و جان دختری را نجات داد.

بلندگوی هوشمند جان یک زن آمریکایی را نجات داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از انگجت، ادواردو باروس که دوشنبه شب با نامزدش درگیری لفظی پیدا کرده بود، در حالی که او را با تفنگ تهدید می کرد، از وی پرسید: آیا تو به پلیس زنگ زدی؟ بلندگوی هوشمند خانگی بعد از دریافت این پیام، آن را درخواستی به منظور خبر کردن نیروهای امنیتی تفسیر کرد و به طور خودکار با شماره 911 تماس گرفت.

    پلیس پس از حضور در محل درگیری این دو طرف، آنها را از هم جدا کرد و باروس را به جرم تهدید نامزدش با استفاده از اسلحه گرم و همین طور ضرب و جرح او دستگیر نمود. در جریان این درگیری نامزد باروس نیز زخمی شد. پلیس تایید کرده که در صورت عدم دخالت نیروهای امنیتی شرایط ممکن بود بدتر شود. اما بلندگوی هوشمند خانگی جان این زن را از مرگ نجات داده است.

    اگر چه این بار بلندگوی هوشمند خانگی که نام شرکت سازنده آن توسط پلیس اعلام نشده، تشخیص درستی داده و جان انسانی را نجات داده، اما بلندگوهای هوشمند گاهی در تشخیص درخواست های انسانی اشتباه می کنند. از جمله بلندگوی هوشمند آمازون یک بار صدای مجری یک برنامه تلویزیونی را با صدای مالک خود اشتباه گرفت و محصولی را برای وی خریداری کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر