اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر در رسوایی فیس بوک فاش شده است!

عصر کالا- طبق اعلام فیس بوک، اطلاعات ۸۷ میلیون نفر از کاربران این شبکه اجتماعی با موسسه مشاوره سیاسی و تحقیقاتی کمبریج آنالیتیکا به اشتراک گذاشته شده است.

اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر در رسوایی فیس بوک فاش شده است!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا»  به نقل از ایسنا، پس از آنکه وب سایتها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش دست داشته است، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی یا تحقیقاتی متهم کردند.

    این شبکه اجتماعی به سرعت آماج حملات کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکتها و افراد معروف اقدام به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.

    فیس بوک می‌گوید اطلاعات بالغ بر 87 میلیون نفر از کاربرانش به صورت نادرست و ناخوداگاه در اختیار موسسه کمبریج آنالتیکا قرار گرفته است که از این میزان، 1.1 میلیون نفر از آنها اهل کشور انگلستان بوده اند. این در حالیست که پیشتر یک افشاگر به نام کریستوفر وایلی تعداد کاربرانی را که از رسوایی فیس بوک آسیب دیده اند، 50 میلیون نفر اعلام کرده بود.

    مارک زوکربرگ – موسس و مدیرعامل شبکه اجتماعی فیس بوک – در این خصوص می گوید : بدون شک ما دچار سهل انگاری شده‌ایم و نباید اجازه می‌دادیم که اطلاعات کاربرانمان در اختیار سایرین قرار گیرد و حریم شخصی آنها نقض شود.

    وی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: نگاه گذشته ما این بود که ما تنها ابزارهای پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهیم و وظیفه دیگری نداریم، اما حالا دریافته‌ایم که آن نگاه نادرست بوده است و ما علاوه بر تامین ابزارهای شبکه اجتماعی، باید مسوولیت تمامی پیامدهای آن را نیز برعهده بگیریم. 

    پس از انتشار خبر رسوایی فیس بوک و نقض حریم شخصی کاربرانش، افراد مشهور و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری اقدام به حذف صفحه کاربری خود در این شبکه اجتماعی کرده‌اند تا بدین ترتیب، اعتراض خود را نسبت به سهل انگاری فیس بوک نشان دهند.

    با اینکه فیس بوک در تمامی روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از تمامی کاربرانش در این خصوص عذرخواهی کرد و در بیانیه‌ای نیز احتمال هرگونه جاسوسی و افشای اطلاعات آنها را رد کرد، اما همچنان خشم عموم مردم در سراسر جهان نسبت به این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فروکش نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر