فشار رگولاتورهای اروپایی به فیس‌بوک برای اصلاح قوانین حریم شخصی

عصر کالا- رگولاتورهای اروپایی به فیس‌بوک در مورد جمع آوری داده های کاربران ازطریق سایت های ثالث بدون رضایت آنان هشدار داده و خواستار رعایت حریم شخصی افراد شده اند.

فشار رگولاتورهای اروپایی به فیس‌بوک برای اصلاح قوانین حریم شخصی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، مقامات مرتبط در فرانسه و هلند به شدت علیه فیس بوک موضع گرفته و می گویند این شبکه اجتماعی حجم انبوهی از اطلاعات شخصی کاربران را بدون اطلاع و جلب رضایت آنها جمع آوری می کند.

    رگولاتوری های این دو کشور می گویند فیس بوک به کاربران امکان نمی دهد تا به شیوه ای موثر داده های متعلق به خود را کنترل کنند و اطلاعات زیادی را در مورد افراد از سایت های ثالث همکار با خود بدون رضایتشان به دست می آورد.

    در صورتی که فیس بوک نتواند رضایت هلند و فرانسه را جلب کند، باید در انتظار جرائم سنگین مالی باشد. رگولاتوری فرانسه جریمه ای 150 هزار یورویی را برای فیس بوک در نظر گرفته است. هلندی ها هنوز مبلغ جریمه فیس بوک را مشخص نکرده اند.

    این شرکت در تلاش است تا رضایت رگولاتوری های دو کشور مذکور را جلب کند و احتمالا باید بدین منظور تغییراتی را در نحوه تعامل کاربران و همین طور تنظیمات حریم شخصی این شبکه اجتماعی به وجود آورد.

    پیش از این وزارت دادگستری آلمان هم فیس بوک را به علت تعلل در حذف پست ها و مطالب نفرت پراکن جریمه مالی کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر