ده ها هزار اپلیکیشن فیس بوک از دسترس خارج شدند

عصر کالا- فیس بوک روز گذشته از تعلیق ده ها هزار اپلیکیشن عرضه شده توسط ۴۰۰ برنامه نویس و توسعه دهنده در این شبکه اجتماعی خبر داد.

ده ها هزار اپلیکیشن فیس بوک از دسترس خارج شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، این اقدام در راستای تکمیل تحقیقات در مورد رسوایی کمبریج آنالیتیکا صورت می گیرد. قرار است برخی از این برنامه ها به طور کامل و برخی برای مدتی تعلیق شوند تا تحقیقات در مورد عملکرد آنها تکمیل شود.

    پیش از این اسنادی در اختیار رسانه ها قرار گرفته بود که نشان می داد فیس بوک 69 هزار اپلیکیشن را تعلیق کرده است. در اکثر موارد علت این کار هیچ نوع تحقیقات یا ظن به عملکرد مشکوک اپلیکیشن های یادشده نبود و فیس بوک تنها بدان علت دست به چنین کاری زده بود که طراحان برنامه های یادشده اطلاعات درخواستی از طریق ایمیل را ارائه نکرده بودند.

    فیس بوک از ماه مارس سال 2018 بررسی برنامه هایی را که در این شبکه اجتماعی به داده های خصوصی کاربران دسترسی می یابند، آغاز کرد. علت این امر سواستفاده یکی از این برنامه ها موسوم به کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات خصوصی کاربران فیس بوک برای بررسی میزان محبوبیت دونالد ترامپ در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود. البته بعدها مشخص شد فیس بوک از این مساله مطلع بوده، ولی اهمیتی برای این موضوع قائل نبوده است.

    افشای این مساله به انتقادات تند از فیس بوک انجامید و کار به جایی رسید که مارک زاکربرگ خود مجبور به حضور در کنگره آمریکا و ادای شهادت شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر