نامه وزیر صنعت به گمرک;

نعمت‌زاده خواستار لغو فوری جریمه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برند مشهور کره‌ای شد

عصر کالا- در پی جریمه ۳هزار میلیارد تومانی برند مشهور لوزام خانگی کره‌ای به‌دلیل تخلفات گمرکی، وزیر صنعت با ارسال نامه‌ای به کرباسیان رئیس‌کل گمرک خواستار اقدام فوری برای لغو این جریمه شد.

نعمت‌زاده خواستار لغو فوری جریمه ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برند مشهور کره‌ای شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از تسنیم، چند روز پیش خبر ویژه  "تخلف برند مشهور لوازم خانگی کره‌ای در ایران" توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شد که در آن گمرک این شرکت را متخلف شناخته و جریمه 3000 میلیارد تومانی را برای آن در نظر گرفته بود.

به‌استناد گمرک، این برند کره‌ای با دور زدن قاعده دو ــ الف اقدام به واردات قطعات از گمرکات کرده است که با بررسی‌های به‌عمل آمده در گمرک ایران و دایر شدن کارگروه حسابرسی پس از ترخیص تخلف شرکت شناسایی شده و می‌بایست برای جبران حقوق پایمال شده دولتی حدود سه‌هزار میلیارد تومان جریمه را پرداخت کند.

این خبر طی روزهای اخیر واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت و مقامات مختلف در رسانه‌های متعدد نسبت به این اقدام گمرک و تخلف برند معروف کره‌ای واکنش نشان دادند.

بر اساس خبر جدیدی که خبرگزاری تسنیم کسب کرده است، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به گمرک ایران خواستار رفع مشکل به وجود آمده برای این شرکت کره‌ای شده است. نعمت‌زاده در این نامه استناده کرده که "گمرک ایران با استناد به قاعده 2 ــ الف از قواعد تفسیری سیستم هماهنگ شده، قطعات وارداتی شرکت مذکور را که در خط تولید به‌منظور تولید کالای نهایی به کار می‌رود، مشمول پرداخت حقوق ورودی کالای کامل آن هم با مأخذ دو برابر حقوق ورودی (به‌استناد قرار گرفتن کالا در طبقه بندی گروه 10) و همچنین متعاقب آن پرداخت جرایم نموده است.

نظر به اینکه قطعات وارداتی جهت تولید کالای نهایی از جمله یخچال، یخچال فریزر، لباسشویی و غیره بوده و برای تبادل آن به محصول نهایی تحت عملیات کاری مختلف (مونتاژهای فرعی و اصلی، جوشکاری، شارژ گاز و تست نهایی و غیره) قرار گرفته و نهایتاً به تولید کالای نهایی منجر می‌گردد، لذا قاعده (2 ــ الف) در این ارتباط موضوعیت ندارد، لازم به توضیح است که دفتر بازبینی و حسابرسی گمرک ایران طی نامه‌ای به‌استناد ماده 143 قانون امور گمرکی، شرکت فوق را مشمول پرداخت جرایم با شرایط پیش‌گفته دانسته است که قطعاً براساس توضیحات فوق الذکر بایستی نسبت به تجدید نظر در این رابطه اقدام فوری به عمل آمده و اصلاح لازم صورت گیرد".

در بخش دیگری از این نامه وزیر صنعت تأکید کرده که "این شرکت در راستای سیاست‌های وزارت متبوع، نسبت به تکمیل خطوط لباسشویی با فن‌آوری روز دنیا اقدام نموده و در نظر دارد با سرمایه گذاری جدید و تولید انواع یخچال و یخچال‌فریزر نسبت به توسعه خطوط تولید و ساخت داخل محصولات مذکور اقدام نماید".

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
مطالب مرتبط
مطالب مرتبط بیشتر