سرپرست گمرک ملایر:

حدود ۶۱ میلیون دلار کالا از گمرک ملایر صادرشد

عصر کالا- سال گذشته حدود ۶۱ میلیون دلار انواع کالا از گمرک این شهرستان به ۳۳ کشور جهان صادر شد.

حدود ۶۱ میلیون دلار کالا از گمرک ملایر صادرشد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، ناصر ترکاشوند روز پنجشنبه اظهار کرد: در مدت یاد شده انواع کالا به وزن خالص بیش از 306 هزار تن از گمرک ملایر به کشورهای هدف صادراتی صادر شد.
    وی ارزش ریالی کالاهای صادر شده از گمرک ملایر را بیش از 2 هزار و 60 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ارزش ریالی کالاهای صادر شده از گمرک ملایر طی سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.
    ترکاشوند بیان کرد: همچنین طی سال 96 با توجه به کاهش میزان تولید کشمش در این شهرستان، نسبت به مدت مشابه با کاهش 11 درصدی ارزش دلاری صادرات مواجه بودیم.
    وی ادامه داد: با وجود کاهش ارزش ریالی و دلاری کالاهای صادراتی در مدت یاد شده، میزان صادرات کالا از گمرک ملایر از نظر وزنی 9 درصد رشد را نشان می دهد.
    سرپرست گمرک ملایر افزود: سال گذشته کالاهایی همچون انواع کشمش تیزابی، انگوری و آفتابی، سیمان، منسوجات نبافته، البسه بیمارستانی، کلینکر، خیار شور، آرد گندم، روغن آفتابگردان، انواع ترشی، پنیر و ماست، وازلین بهداشتی، وازلین صنعتی، کارتن خالی و پارافین جامد به کشورهای هدف صادر شد.
    ترکاشوند کشورهای روسیه، قزاقستان، عمان، امارات، کویت، عراق، سوریه، قطر، کلمبیا، لهستان، مجارستان، آلمان، اوکراین، اسپانیا، هند، قرقیزستان، افغانستان، اندونزی، برزیل، بلاروس، آذربایجان، ارمنستان، بلغارستان، بنگلادش، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، جمهوری چک، رومانی، سریلانکا، سنگاپور و سومالی را از جمله کشورهای مقصد صادرات کالا از گمرک ملایر در سال 96 عنوان کرد.
    وی یادآور شد: انواع کشمش از نظر دلاری و سیمان از نظر وزنی همچنان بیشترین حجم صادرات از گمرک این شهرستان را به خود اختصاص داده اند.
    ترکاشوند مهمترین علت کاهش میزان صادرات از گمرک ملایر طی سال گذشته را کاهش میزان تولید کشمش و افزایش قیمت تمام شده این محصول عنوان و بیان کرد: سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل با میزان کاهش تولید کشمش مواجه بودیم که روی میزان صادرات نیز اثرگذار بود.
    سالانه بیش از 300 هزار تن انواع کالا از گمرک ملایر به سایر نقاط جهان صادر می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر