گمرک با ساماندهی واردات، تولید پوشاک داخلی را تقویت کرد

عصر کالا- عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک کشور گفت: وضعیت پوشاک کشور به دلیل واردات بی رویه بسیار نابسامان بود و گزارش هایی در این زمینه به گمرک داده شد که خوشبختانه صدای ما را شنیدند و بخشی از مشکلات حل شد.

گمرک با ساماندهی واردات، تولید پوشاک داخلی را تقویت کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، 'رضا محمد جعفر' عضو کار گروه ساماندهی واردات افزود: تغییرات و اقدامام های گمرک در این زمینه بسیار محسوس بود و باید از این سازمان تشکر کرد.
    این فعال صنعت پوشاک ادامه داد: به طور معمول در پایان هر دولتی مشخص نیست که دلار چه آینده ای خواهد داشت، تولید کنندگان سرمایه گذاری خود را متوقف می کنند تا وضعیت به حالت ثابتی برسد اما برخلاف دوره های پیشین اکنون سرمایه گذاری در صنعت پوشاک بسیار افزایش یافته و اقدام های گمرک این اطمینان را به تولیدکنندگان داده تا سرمایه گذاری خود را عملی کنند.
    محمد جعفر تاکید کرد: اقدام های گمرک آنقدر ما را شوکه کرد که تولید کنندگان داخلی قوت گرفته اند.
    عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک کشور گفت: سازمان حمایت باید به عرضه کنندگان و فروشگاه مراجعه کند تا کالایی که قرار است به دست مشتری برسد را رصد کرده و از نحوه واردات و تولید آن با خبر شود. زمانی که کالایی به عنوان قاچاق مورد بررسی قرار می گرفت برخی افراد مدارکی را می آوردند که نشان می داد کالای آنها به صورت قانونی وارد شده اما اکنون با الکترونیکی شدن گمرک این کار متوقف شده است.
    عضو کار گروه ساماندهی واردات افزود: موضوع دیگر که در گمرک بررسی شد و مبادی ورودی را تحت کنترل قرار دادند سبب شد ورادات پوشاک از کیلویی به ثوب بندی تغییریابد.
    وی به قیمت گذاری کالاهای وارداتی اشاره و تصریح کرد: از کف فروشگاه و نحوه قیمت گذاری پوشاک مشخص است که اقدام های گمرک تاثیر گذاشته و نظارت ها روی واردات بیشتر شده تا تولید داخل با قدرت بیشتری بتواند کار خود را ادامه دهد. از این نظر می توانم بگویم که این تغییر در بازار ملموس شده است.
    این مقام صنفی ادامه داد: وزارت کشور باید در بخش هایی به گمرک و وزارت صنعت کمک کرده و استانداران را همراه کند. کوله بری، ته لنجی و بازارچه ای در اختیار گمرک نیست و خیلی به صنعت پوشاک ضربه می زند. البته در اینکه کار زیادی می برد شکی نیست اما باید این موضوع به صورت تدریجی حل شود و برنامه ای در این رابطه داشته باشند.
    پیش از این گمرک ایران از در دستورکار قرارگرفتن هشت برنامه برای حمایت از تولیدکنندگان پوشاک خبرداد و اعلام کرد:حسابرسی برندهای معروف پوشاک و اجرای شماره بارکد و شناسه کالا در دستور کار گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرارگرفته است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر