از سوی گمرک اعلام شد:

شرایط ترخیص کالاهای وارداتی به روش بدون انتقال ارز از گمرکات

عصر کالا- گمرک ایران شرایط ترخیص کالاهای وارداتی به صورت بدون انتقال ارز را بر اساس دستورالعمل ساماندهی و مدیریت بازار ارز اعلام کرد .

شرایط ترخیص کالاهای وارداتی به روش بدون انتقال ارز از گمرکات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس, در راستای بند 3 مصوبات جلسه کارگروه ماده 14 و جلسه کارشناسی صورت گرفته سوم اردیبهشت ماه سالجاری در مورد کالاهای وارداتی قبل از 22 فروردین ماه و یا دارای بارنامه حمل قبل از تاریخ مزبور، ترخیص کالاهای موصوف از نظر ارائه ثبت سفارش بدون انتقال ارز با رعایت سایر مقررات بلامانع است.

    بنابراین گزارش؛ مشمولان استفاده از این بند باید از تاریخ 8/2/97 به مدت 15 روز نسبت به اخذ مجوز ثبت سفارش از سازمان توسعه تجارت اقدام نمایند.

    اعتبار ثبت سفارش مشمول این بند جهت ترخیص کالا صرفاً تا تاریخ اول تیرماه سالجاری خواهد بود و این تاریخ قابل تمدید نیست.

    بر اساس این گزارش ؛ مقرر شده برای ترخیص کالاهای وارداتی به صورت بدون انتقال ارز شماره، تاریخ و تصویر بارنامه در اطلاعات ثبت سفارش از طریق سازمان توسعه تجارت به طور سیستمی در اختیار گمرک قرار داده شود.

    در صورت ارائه ثبت سفارش مشمول این بند به گمرکات از طریق سیستمی، کارشناسان موظف خواهند بود، ضمن کنترل شماره و تاریخ بارنامه مندرج در ثبت سفارش و اطلاعات بارنامه اظهاری، در صورت مطابق از هر نوع نسبت به انجام تشریفات گمرکی اقدام نمایند.

    دستورالعمل چگونگی ثبت سفارش، واردات، گشایش اعتبار اسنادی و برگشت ارز صادراتی پیش از این در بخشنامه ای از سوی مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر