افزایش ۲۴ درصدی واردات از روسیه

کالاهای روس گران شد

عصر کالا- آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که قیمت کالاهای وارداتی از روسیه با افزایش قیمت چشمگیری روبرو بوده است.

کالاهای روس گران شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، بر اساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی سه ماهه نخست سال جاری، در این مدت 319 هزار و 531 تن انواع کالا از روسیه به ایران وارد شده است که ارزش این کالاهای وارداتی به 381 میلیون و 720 هزار دلار می‌رسد.

    واردات کالا از روسیه در مجموع، 3.82 درصد از حجم واردات ایران در این مدت را شامل می‌شود که از لحاظ ارزش نیز، واردات کالاهای روس، 3.39 درصد از کل ارزش دلاری واردات ایران است.

    این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته یعنی بهار سال 1396، واردات کالا از روسیه به ایران 257 هزار و 884 تن بوده که ارزش آن رقمی برابر 124 میلیون و 797 هزار دلار بوده است.

    روسیه در این مدت سهم بیشتری از واردات ایران را به خود اختصاص داده است، به طوریکه در سه ماهه نخست سال گذشته، واردات از روسیه به ایران 2.98 درصد از لحاظ وزنی و 1.08 درصد از لحاظ ارزش مجموع واردات ایران بوده است.

    به این ترتیب مقایسه آمار فوق در دو سال متوالی نشان می‌دهد که میزان واردات کالا از روسیه در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، از لحاظ وزنی 23.9 درصد و از لحاظ ارزش 205.8 درصد افزایش داشته است.

    با این حساب مشاهده می‌شود که ارزش کالاهای وارداتی از روسیه به نسبت حجم واردات افزایش چشمگیری داشته و می‌توان گفت که کالاهای وارداتی از روسیه نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت روبرو بوده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر