رئیس کل گمرک کشور:

حمایت از تولید داخل اولویت گمرک است

عصر کالا- کرباسیان گفت: حمایت از تولیدات داخلی در اولویت برنامه های گمرک است و تعرفه هایی که بر روی کالاهایی وارداتی اعمال می شود به همین خاطر است.

حمایت از تولید داخل اولویت گمرک است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» ه نقل از ایرنا، کرباسیان در حاشیه افتتاح دفتر گمرک شاهرود گفت: خبر کاهش تعرفه واردات خودرو را تکذیب کرد و افزود : حمایت از تولیدات داخلی در سالی که به تولید و اشتغال نام گذاری شده است، بیشتر خواهد شد.

    وی با بیان این که با قاچاق کالا در گمرک به شدت برخورد می شود ،اظهارداشت : برخورد با قاچاق سازمان یافته کالا از مهم ترین برنامه های گمرک است.

    کرباسیان با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری کشور در سال گذشته خاطرنشان کرد: استفاده از منابع درآمدی برای کمک به صادرات یکی از دلایل این موضوع بود که براساس آن وارد کنندگان مواد اولیه ، هنگام صادرات ، همه مبالغی را که زمان واردات مواد اولیه پرداخت کرده بودند، دریافت می کنند.

    وی تصریح کرد : این امر در سال جاری هم تداوم دارد به طوری که در فروردین ماه سال جاری ، ارزش کالاهای صادراتی کشور 300 میلیون دلار بیشتر از واردات بوده است.

    کرباسیان درمورد راه اندازی اداره گمرک در شاهرود گفت: شهرستان شاهرود از مزیت های زیادی در صادرات کالا برخوردار است ، بنابراین باید ارزیابی ویژه صادرات که در شاهرود راه اندازی شده ، پس از طی مراحل مورد نیاز به اداره تبدیل شود.

    رییس کل گمرک ایران ادامه داد: فعالیت نمایندگی گمرک در شاهرود هیچ محدودیتی نخواهد داشت ، و این دفتر کارشناسی محصولات و ارزیابی آن ها را برای صادرات انجام خواهد داد.

    در سال گذشته 140 میلیون دلار کالا از استان سمنان به کشورهای خارجی صادر شده است.

    ریس کل گمرک ایران امروز به همراه وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان سمنان سفر کرده است.

    شرکت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و همایش توسعه صادرات و نشست با نخبگان استان و اصحاب رسانه از جمله برنامه سفر یکروزه وزیر اقتصاد و دارایی به استان سمنان بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر