چگونگی استعلام شماره سریال گوشی های تلفن همراه وارداتی

عصر کالا- گمرک جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای چگونگی استعلام شماره سریال گوشی های تلفن همراه وارداتی(IMEI) را اعلام کرد.

چگونگی استعلام شماره سریال گوشی های تلفن همراه وارداتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، استعلام شماره سریال گوشی های تلفن همراه تنها از طریق سامانه پیامکی 30008887 یا پیوند (لینک) مخصوص استعلام شماره سریال گوشی های تلفن همراه وارداتی که در سایت رسمی گمرک ایران به نشانی www.irica.ir قرار داده شده، امکان پذیر است.
    چگونگی استعلام به این صورت است که باید کد شماره شناسه 15رقمی گوشی تلفن همراه به شماره پیامک یا لینک مخصوص استعلام ارسال و پیامکی در زمینه ثبت یا ثبت نشدن شناسه استعلام شده از پنجره واحد تجاری گمرک ارسال می شود.
    امکان استعلام شماره سریال گوشی های تلفن همراهی که از ابتدای امسال به صورت رسمی وارد کشور شده اند، هم اینک از طریق سامانه استعلام شماره سریال گوشی های تلفن همراه وجود دارد.
    بر این اساس، ارایه شناسه بین المللی گوشی های تلفن همراه توسط واردکنندگان در گمرک الزامی شده است و همه دستگا ه های موبایل دارای قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی GSM، دارای این کد 15 رقمی مختص به خود هستند.
    در این کد اطلاعات مربوط به مدل گوشی، شرکت سازنده، کشور سازنده و ... وجود داشته و گوشی های تلفن همراه توسط این کد در شبکه های مخابراتی ثبت می شوند.
    روش دریافت این کد نیز به این صورت است که روی بسته بندی دستگاه تلفن همراه یا اغلب در زیر باطری تلفن همراه این کد قابل مشاهده است و یا با شماره گیری #06#* تلفن همراه کد 15 رقمی شناسه گوشی تلفن همراه (IMEI) نمایش داده می شود.
    گمرک ایران از همه نمایندگان رسمی و ارائه کنندگان کالای تجاری تلفن های همراه در ایران دعوت کرد با شرکت فعال در این طرح و ارایه پیشنهادات و انتقادات سازنده، علاوه بر ساده سازی و تسریع در فرایندهای رسمی ورود کالا به کشور، موجب جلوگیری از جعل، تخلف و قاچاق این کالا را فراهم کنند.
    سامانه ثبت و دریافت شماره سریال گوشی های تلفن وارداتی که از دستاوردهای سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک است، گام مهمی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و با اجرایی شدن آن قدم بزرگی در مبارزه با قاچاق کالا برداشته خواهد شد.
    به گزارش ایرنا، برنامه گمرک ایران بهره گیری از سامانه های هوشمند گمرکی برای ردیابی کالاهای قاچاق از غیرقاچاق در سایر گروه های کالایی است که مراحل آماده سازی این سامانه از سال گذشته و با کمک متخصصان و دانش پژوهان پژوهشکده سامانه های هوشمند دانشگاه تهران آغاز شد.
    بهره گیری گمرک از توانمندی دانش پژوهان داخلی برای هوشمندسازی رویه های گمرکی امروزه این امید را در پیش روی مسئولان و مردم قرار داده است که با تکیه بر دانش بومی و تلاش و پشتکار می توان قدم های بزرگی در امر مبارزه با قاچاق کالا برداشت.
    نمونه این رویکرد را در هفته های اخیر و در کشف کالاهای قاچاق کانتینری به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی شاهد بودیم.
    سامانه جامع گمرکی (پنجره واحد تجارت فرامرزی) پانزدهم مهرماه 1393 با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد.
    تبادل اطلاعات در چارچوب سامانه جامع گمرکی موجب شفافیت و سلامت تجارت می شود و با همکاری سازمان های مرتبط، شرایط را برای افرادی که تجارت قانونی و سالم می کنند، آسان تر و عرصه را برای متخلفان و قاچاقچیان تنگ تر می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر