تعیین مهلت ۱۸۰ روزه برای ورود کالای ثبت سفارش شده با روشهای غیر بانکی+سند

عصر کالا- بر اساس دستورالعمل سازمان توسعه تجارت، مهلت ورود کالا به کشور با ثبت سفارشهای غیر بانکی ۱۸۰ روز تعیین شد.

تعیین مهلت ۱۸۰ روزه برای ورود کالای ثبت سفارش شده با روشهای غیر بانکی+سند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم،  بر اساس بخشنامه جدید سازمان توسعه تجارت مدت اعتبار ثبت سفارش تا اطلاع ثانوی 90 روز از تاریخ صدور تعیین گردیده است. براین اساس مدت اعتبار درخواستهای ثبت سفارش 30 روز تعیین شد.

    همچنین بر اساس بخشنامه رئیس سازمان توسعه تجارت مدت زمان ورود کالا به کشور از روش ثبت سفارشهای غیر بانکی حداکثر 180 روز تعیین شده است. تمدید ثبت سفارش نیز تنها با تایید وزارت صنعت قابل انجام خواهد بود.

    در حالی در این دستورالعمل حداکثر مهلت ثبت سفارش 90 روز تعیین شده که زمان ورود کالا به کشور در روش غیر بانکی 180 روز ذکر شده است. نکته ای که در اینجا باید شفاف شود این است که بعد از پایان مهلت ثبت سفارش و منقضی شدن آن آیا امکان ورود کالا به کشور وجود دارد؟

    گفتنی است در ماده 40 قانون مورد اشاره آمده است، مدت اعتبار سفارش وزارت صنعت،معدن وتجارت تعیین اعلام می شود و مدت اعتبار اعتبارات اسنادی و براوت اسنادی توسط بانک مرکزی تعیین واعلام خواهدگردید.مهلت های مذکور که در ابتدای هر سال توسط وزارت صنعت،معدن وتجارت وبانک مرکزی حسب مورد تعیین واعلام می گردد برای کلیه سازمان های ذیربط لازم- الرعایه خواهد بود.موارد خاص با توافق طرفین انجام خواهد شد.   تبصره 1- تمدید اعتبارات اسنادی وثبت سفارش که واردات کالای موضوع آنها ممنوع می گردد ویا شرط ورود در جهت محدودیت تغییر می کند منوط به موافقت وزارت صنعت،معدن وتجارت است . تبصره 2- حداکثر مهلت حمل کالاهای تجاری از محل براوت اسنادی از تاریخ ثبت سفارش در بانک توسط بانک مرکزی تعیین می شود. تبصره 3- مهلت اعتبار براوت واعتبارات اسنادی ،ثبت سفارش وتمدید آنها برای کالاهای کشاورزی موضوع قانون تمرکز وظایف واختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی -مصوب 1391- توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین و به وزرات صنعت،معدن وتجارت وبانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می شود .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر