صادرات ۳۴۲۶ میلیارد ریال کالا از گمرک بندرلنگه به کشورهای حوزه خلیج فارس

عصر کالا- مدیرکل گمرگ بندرلنگه در هرمزگان گفت : ۴۸۸ هزار و ۲۳۹ تن کالا به ارزش سه هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال در یک سال گذشته از گمرک این شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

صادرات ۳۴۲۶ میلیارد ریال کالا از گمرک بندرلنگه به کشورهای حوزه خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از ایرنا، صفر شیبانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در تشریح عملکرد سالانه مجموعه مدیریت بندرلنگه افزود: این کالاها شامل محصولات کشاورزی و غذایی از جمله میوه، تره بار و خشکبار و محصولات معدنی از جمله گچ ونمک صنعتی بود.
    وی بیان داشت: در این مدت همچنین 188 هزار و 97 تن کالا به ارزش 19 هزار و 433 میلیارد ریال وارد گمرک بندرلنگه شد که شامل خودرو، لوازم رایانه ، لوازم خانگی، پارچه، تخته چند لا، فیبر، حبوبات و ادویه جات بود.
    مدیرکل گمرک بندرلنگه اظهارکرد: واردات این کالاها از کشورهای چین، امارات، هند، کره، تایلند و مالزی بوده است.
    شیبانی ادامه داد: این گمرک در سال 95، با ترانزیت 72هزار و 551 تن کالا به ارزش 29هزار و 360 میلیارد ریال شامل کالاهایی از قبیل خودرو و قطعه های رایانه به کشورهای ترکمنستان، عراق و افغانستان، رشد 5 درصدی داشته است.
    وی یادآورشد: درراستای سیاست های کلی گمرک ایران مبنی بر بهبود فضای کسب و کار و جبران کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و اشخاص حقیقی و حقوقی، گمرک لنگه در سال گذشته تعداد 2 هزار و 650 فقره ضمانت نامه بانکی به ارزش چهارهزار و 195 میلیارد ریال جهت ودیعه حقوق ورودی کالاهای مشمول استفاده از ضمانت نامه های بانکی دریافت کرد.
    این مسئول اظهارکرد: ضمانت نامه بانکی از نظر تعداد 93درصد رشد و به لحاظ ارزشی 56 درصد رشد نسبت به همسنجی با سال 94 نشان می دهد.
    وی، درآمدهای وصولی ناشی از واردات قطعی گمرک بندرلنگه در سال گذشته را افزون بر هشت هزار و 550 میلیارد ریال دانست و اضافه کرد: رقم وصولی در زمان مشابه سال 94 حدود 6 هزار و 378 میلیارد ریال بوده که در یک مقایسه، نشان از رشد 34 درصدی و افزایش چشمگیر درآمدهای گمرکی بوده است .
    پنج گمرک جزیره لاوان، سیری، بندرآفتاب، بندرچارک و شیو زیرنظر اداره کل گمرک بندرلنگه هستند.
    شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب هرمزگان واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر