با نامه توکلی به معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت

دستور جهانگیری به وزیر اقتصاد برای احیای دوایر ارزش کالا در گمرکات

عصر کالا- در پی نامه احمد توکلی به اسحاق جهانگیری برای احیای دوایر ارزش کالا در گمرکات به منظور وصول واقعی حقوق گمرکی کالا، معاون اول رئیس جمهور در دستوری به وزیر اقتصاد خواستار اقدام لازم در این زمینه شد.

دستور جهانگیری به وزیر اقتصاد برای احیای دوایر ارزش کالا در گمرکات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، احمد توکلی رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در 27 دی ماه امسال در نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از بهترین روش‌های وصول گمرکی استفاده از روش ارزش کالا است، تاکید کرد: متأسفانه در مقاطعی این مهم در گمرک به دلایل نامعلومی مورد توجه قرار نگرفته و دوایر ارزش گمرکات حذف شده است و این حذف ادامه دارد.
    وی در این نامه تاکید کرد که حذف آن و عدم کنترل خود اظهاری ارزش کالا باعث شده تا برخی واردکنندگان برای پرداخت کمتر حقوق گمرکی و مالیات، ارزش کالا را پایین‌تر از ارزش واقعی اظهار کنند. در حالی که بعضاً پیش از آن برای دریافت بیشتر ارز ارزش آن را بالاتر از ارزش واقعی اظهار کرده‌اند.
    رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت تضییع حقوق دولتی، کاهش درآمد دولت، سوءاستفاده، رانت و در نهایت ضربه به اقتصاد کشور را از نتایج این اقدام دانست و از جهانگیری به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت خواست که برای احیای دوایر ارزش بر اساس قانون، دستورات لازم را صادر کند.
    جهانگیری در روز یکشنبه 15 بهمن در پی نوشت این نامه خطاب به مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی، خواستار بررسی، اقدام لازم و اعلام نتیجه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر