با استقرار گمرک در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صورت می‌گیرد

کالاهای مشمول تعرفه ترجیحی ایران و ترکیه از تخفیف

عصر کالا- ️معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از استقرار گمرک در مبادی ورودی مناطق آزاد، تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی خبر داد و تاکید کرد که کالاهای مشمول تعرفه ترجیحی ایران و ترکیه تنها بدون درنظر گرفتن تخفیف منطقه آزاد و به عنوان کالای تجاری قابل ترخیص هستند.

کالاهای مشمول تعرفه ترجیحی ایران و ترکیه از تخفیف
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، فرود عسگری در بخشنامه‌ای به ناظرین و مدیران گمرکات اجرایی اعلام کرده است که با توجه به موافقت دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد، تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی مقرر شد تا گمرک ایران در مبادی ورودی مناطق آزاد کشور مسقر شود.

    ️وی در این بخشنامه خطاب به ناظران و مدیران گمرکات اجرایی، اظهار کرد: با استقرار گمرک در مبادی ورودی مناطق آزاد کشور این سازمان وظیفه دارد نسبت به ارزش‌گذاری کالاهای وارده به مناطق آزاد اقدام کرده و مناطق آزاد براساس ارزش اعلامی گمرک، مقررات خود را برای اخذ عوارض در نظر بگیرند.

    ️در ادامه این بخشنامه تأکید شده است که کالاهای موضوع فهرست موافقت‌نامه ترجیحی ایران با ترکیه (به ویژه پوشاک) صرفاً به صورت تجاری و بدون اعمال هرگونه تخفیف منطقه و با رعایت شرایط عمومی صادرات و واردات کشور و سایر مقررات و بخشنامه‌های مربوطه و نیز داشتن گواهی مبداء و همچنین حمل مستقیم از کشور ترکیه، پس از انجام تشریفات گمرکی قابل ترخیص است.

    ️بر این اساس، موافقت‌نامه‌های تعرفه ترجیحی و کالاهای مشمول فهرست مذکور باید در چارچوب تعرفه‌های مصوب قرار گیرد تا شرایط مساعد برای رقابت منصفانه تجاری و اقتصادی بین طرف‌های متعهد فراهم شود.

    همچنین باید مبادله کالاهای مشمول موافقت‌نامه تعرفه ترجیحی بین دو کشور ایران و ترکیه در چارچوب توافق به‌عمل آمده بین دو کشور صورت گیرد تا از ایجاد هرگونه تخفیفات مضاعف جلوگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر