اولین منطقه آزاد کشور رسما به سامانه جامع گمرکی پیوست

عصر کالا- منطقه آزاد اروند به عنوان اولین منطقه آزاد کشور رسما به سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک پیوست.

اولین منطقه آزاد کشور رسما به سامانه جامع گمرکی پیوست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاده خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، سامانه جامع گمرکی از امروز در منطقه آزاد اروند آغاز بکار کرد و اطلاعات کالاهای ورودی به این منطقه در سامانه‌های الکترونیکی گمرک ثبت می‌شود.

    با این اقدام در منطقه آزاد اروند انجام دور اظهاری کالاهای ورودی از طریق سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به عنوان اولین منطقه آزاد کشور از امروز اجرایی شد.

    با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان مناطق آزاد و جلسات آموزشی تشکیل شده در منطقه آزاد اروند، از امروز تمام اظهارنامه‌های ورودی منطقه آزاد اروند به عنوان اولین منطقه در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به روش دوراظهاری ثبت می‌شود.

    استقرار سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در مناطق آزاد کشور بر اساس تفاهم‌نامه‌ای صورت می‌گیرد که پیش از این به امضای فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران و مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور رسیده بود.

    بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در تمامی مناطق آزاد کشور پیاده‌سازی و مستقر شود و تمامی مناطق آزاد کشور زیر چتر سامانه‌های الکترونیکی گمرک بروند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده در گمرک قرار است در گام بعدی این سامانه در منطقه آزاد ارس اجرایی شود.

    سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی بزرگترین طرح تحول گمرک ایران به شمار می‌رود که در اواخر سال 1393 از سوی مسعود کرباسیان رئیس کل وقت گمرک ایران پیاده سازی شد و در حال حاضر تشریفات صادرات، واردات و ترانزیت در گمرک ایران تحت پوشش این سامانه قرار دارد و تا این لحظه با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی تبادل اطلاعات گمرک ایران با 29 سازمان همکار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر