مدیرکل استاندارد استان بوشهر:

۱۳۷محموله کالای خارجی غیراستاندارد مرجوع شد

عصر کالا- در سال گذشته از ورود ۱۳۷ محموله کالای خارجی به ارزش چهار میلیون و ۶۴۴ هزار دلار به علت مغایر بودن با استانداردهای ملی در گمرک های این استان جلوگیری و کشور مبدا مرجوع شد.

۱۳۷محموله کالای خارجی غیراستاندارد مرجوع شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، محمدرحیم بهره‌مند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: استان بوشهر به عنوان یکی از مبادی اصلی ورودی کالا به کشور بررسی کیفیت و استاندارد کالاهای ورودی از طریق این استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
    وی افزود: یکی از وظایف اداره استاندارد، جلوگیری از ورود کالای بی‌کیفیت به کشور است که در این ارتباط کارشناسان و بازرسان استاندارد مستقر در گمرک ها برای تحقق این مهم فعالیت دارند.
    بهره مند ادامه داد: در سال 1395 از ورود 104 محموله کالای خارجی غیراستاندارد به ارزش یک میلیون و 93 هزار و 605 دلار در گمرک های این ساتان جلوگیری شد که این میزان در مقایسه با سال 1396 درصد رشد کرد.
    وی یادآور شد: بیشتر کالاهای مغایر با استاندارد در زمینه لوازم خانگی، اسباب‌بازی، پوشاک، مواد غذایی و لوازم خودرو ساخت کشور چین بودند.
    بهره مند ادامه داد: وقتی کالایی در گمرک های رسمی کشور اظهار شده و مورد تایید استاندارد قرار می‌گیرد این به منزله انجام کنترل‌های فنی لازم روی آن است و با اطمینان خاطر به دست مصرف‌کننده نهایی می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر