مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

بدون نظارت گمرک هیچ کالایی از بندر چابهار خارج نمی‌شود

عصر کالا- مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: در بندر چابهار هیچ کالایی بدون نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران خارج نمی شود.

بدون نظارت گمرک هیچ کالایی از بندر چابهار خارج نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، بهروز آقایی در حاشیه بازدید خبرنگاران از زیرساخت های توسعه سواحل مکران درباره استقرار ساختمان گمرک و فعالیت‌های گمرکی در بندر شهید بهشتی چابهار اظهار کرد:‌ گمرک در بندر شهید کلانتری مستقر است، ضمن این‌که اداره کل گمرک نیز در شهرستان چابهار ساختمان دارد.

    وی تصریح کرد:‌ همه فرآیندهای ورود و خروج کالا در بندر چابهار و استان سیستان و بلوچستان از طریق گمرک جمهوی اسلامی ایران نظارت می‌شود و مطمئن باشید هیچ کالایی بدون نظارت گمرک از بندر خارج نمی‌شود.

    وی افزود:‌گمرک در فاز یک بندر شهید بهشتی بندر چابهار مستقر است، تاسیسات و تجهیزات گمرک وجود دارد. در درب‌های خروج گمرک نظارت دارد.
    وی با بیان این‌که نرم‌افزارهای گمرک در خروجی‌های اداره بندر راه‌اندازی شده که قابلیت بهره‌برداری دارد،‌اظهار کرد:‌گندم وارداتی هند که در حال خروج از بندر است از طریق گمرک عبور کرده و هیچ محدودیت و نقطه ابهامی در کالاهایی که از بندر خارج به لحاظ گمرکی وجود ندارد.

    مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در ادامه به تخلیه و بارگیری سنتی از طریق لنج اشاره کرد و با بیان این       که 541 کیلومتر ساحل داریم، افزود: در برخی از نقاط تمرکز جمعیتی به صفر رسیده بود که عملا با ایجاد موج‌شکن‌ها خانواده‌های کوچ‌کرده به مناطق خود بازگشتند و امروز از دریا درآمدزایی می‌کنند.

    آقایی گفت:‌ تعرفه‌های دریایی در همه بنادر کشور یکسان است، تعرفه ما از طریق سازمان بنادر و دریانوردی هر سال به روز می‌شود. اما آنجاییکه احتمال می‌دهیم در تجارت منطقه اتفاق خاصی بیفتد از طریق مرکز تصمیم‌گیری جدید اتخاذ می‌شود که قابلیت تعدیل و تقلیل تعرفه در آن وجود دارد.

    وی با بیان این که‌ مشکلی در این باره نداریم، به فعالیت خاتم‌الانبیاء اشاره کرد و افزود:‌ تا کنون هیچ بدهی به قرارگاه خاتم در فاز یک نداریم، ‌البته شاید قسمت هایی به دلیل طولانی بودن قرارداد بین ما و قرارگاه اسناد مالی در گردش وجود دارد. اما در مجموع هیچ صورت وضعیتی که در سیستم سازمان بنادر باشد و ما پرداخت نکرده باشیم تا این لحظه وجود ندارد.

    آقایی با اعلام این‌که هیچ صورت وضیعتی در سیستم بنادر که قابل پرداخت بوده اما پرداخت نشده وجود ندارد، اظهار کرد:‌به قرارگاه خاتم استاد خزانه بابت طلب اسناد خزانه نمی‌دهیم و به آنها پول نقد می‌دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر