رئیس کل گمرک ایران مطرح کرد:

ایجاد تسهیلات برای خروج کالای صادراتی در کوتاهترین زمان

عصر کالا- عسگری گفت: ایجاد تسهیلات برای خروج کالای صادراتی در کوتاهترین زمان از دیگر برنامه‌های گمرک در سال جدید است.

ایجاد تسهیلات برای خروج کالای صادراتی در کوتاهترین زمان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، فرود عسگری، رئیس کل گمرک کشور؛ اظهار کرد: با توجهی که مقام معظم رهبری در آغاز سال به سامانه‌های گمرکی داشتند، وظیفه ما در سال جدید سنگین‌تر خواهد بود و امیدوارم با تلاش و همت تمامی شما در جهت تحقق منویات رهبری عمل کنیم.
    رئیس کل گمرک کشور توجه جدی به منابع انسانی را در گمرک از اولویت‌های این سازمان در سال 97 خواند و درتشریح دیگر اولویت‌های گمرک گفت: ما تصمیم داریم امسال حقوق ورودی مواداولیه به کار رفته در کالای صادراتی را در زمان پیش بینی شده در قانون یعنی در مدت 15 روز استرداد کنیم.

    عسگری ایجاد تسهیلات برای خروج کالای صادراتی در کوتاهترین زمان را از دیگر برنامه‌های گمرک در سال جدید بیان کرد.

    رئیس کل گمرک ایران محور اصلی برنامه‌های گمرک را تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: ما و تمامی همکاران ما در گمرکات تلاش خواهیم کرد، ترانزیت مواد اولیه واحد‌های تولیدی از گمرکات مبدا تا مقصد و انبار‌های اختصاصی واحد‌های تولیدی در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

    عسگری موضوع ورود موقت مواد اولیه واحد‌های تولیدی را یکی از مهم‌ترین مسئله‌های گمرک خواند و گفت: ما این موضوع را در سال جدید با جدیت دنبال خواهیم کرد.

    رئیس کل گمرک ایران در تشریح دستاورد‌های گمرک کشور در سال 96 گفت: ما توانستیم در عرصه بین المللی در بین گمرکات جهان و از سوی سازمان جهانی گمرک، در مبارزه با مواد مخدر و پیش ساز‌ها مقام اول را کسب کنیم.

    عسگری انجام عملیات گمرکی 98 میلیارد دلار تجارت خارجی را در گمرکات کشور از دیگر دستاورد‌های این سازمان برشمرد و گفت: ما در واردات و صادرات رشد داشتیم. همچنین موفق شدیم 12 میلیون تن ترانزیت خارجی را که 28/3 درصد رشد را نشان میدهد، پوشش دهیم.

    رییس کل گمرک ایران حقوق ورودی وصول شده در سال 96 را 22 هزار و 300 میلیارد تومان عنوان کرد و این درآمد را 5000 میلیارد تومان بیشتر از پیش بینی در قانون برنامه دانست.

    رییس کل گمرک ایران ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده وصولی در گمرک 12 هزار و 300 میلیون تومان بود که 21 رشد را نشان می‌دهد.

    عسگری در خاتمه یادآور شد: معافیت‌های مالیاتی حقوق ورودی در سال 96 برای واحد‌های تولیدی 4 هزار و 200 میلیارد تومان بود که به ماشین آلات خط تولید اختصاص یافته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر