در قالب بخشنامه‌ای

واردات کالا با رویه بانکی منوط به تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان شد

عصر کالا- گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات کشور اعلام کرد، ترخیص کالای وارداتی با رویه بانکی منوط به تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر اخذ مابه التفاوت نرخ ارز زمان پرداخت و نرخ ارز بازار در تاریخ ترخیص است.

واردات کالا با رویه بانکی منوط به تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی کشور اعلام کرد: ترخیص کالاهای وارداتی با رویه بانکی منوط به تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر اخذ مابه التفاوت «نرخ ارز زمان پرداخت» و «نرخ ارز در بازار در تاریخ ترخیص» است.

    در این بخشنامه آمده است: به پیوست تصویر نامه شماره 130400/ 60 مورخ 97/5/17  اداره‌کل مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران منضم به مصوبه شماره 63793/ت 55632 مورخ 97/5/16  هیات محترم وزیران در مورد ساماندهی و مدیریت بازار ارز و تصویر نامه شماره 25708/ 97/ 370  مورخ 97/5/18 سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان جهت اقدام با رعایت کامل مقررات ارسال می‌شود.

    - با توجه به بند 5 مصوبه مذکور، ترخیص کلیه کالاهای وارداتی با رویه بانکی (بجز کالاهای موضوع بند "1" مصوبه‌) منوط به ارائه تاییدیه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر اخذ مابه التفاوت «نرخ ارز زمان پرداخت» و «نرخ ارز در بازار در تاریخ ترخیص» است.

    - با عنایت به بند 9 مصوبه مذکور موارد ذیل قابل اقدام خواهد بود:

    - ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز است لذا در خصوص انجام تشریفات گمرکی رعایت بخشنامه های مربوطه از جمله بخشنامه ردیف 137 سال 1397 این مرکز الزامی است.

    - واردات طلا (ساخته شده) به داخل کشور بدون محدودیت با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت انجام تشریفات تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی و مالیات ارزش افزوده و سایر وجوه متعلقه مجاز خواهد بود.

    - واردات طلای خام ‌شمش استاندارد) با اخذ مجوز از بانک مرکزی و رعایت تشریفات گمرکی و رعایت سایر مقررات از پرداخت حقوق ، عوارض قانونی و مالیات ارزش افزوده معاف خواهد بود.

    رویکرد جدید طبق بسته سیاست‌ ارزی بانک مرکزی اعمال خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر