تجارت ایران و بلاروس الکترونیکی می‌شود

عصر کالا- یادداشت تفاهم تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی و تجاری دو جانبه امروز به امضای مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران و سنکو یوری رییس کل گمرک بلاروس رسید.

تجارت ایران و بلاروس الکترونیکی می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از گمرک، یادداشت تفاهم منعقد شده با هدف تبادل اطلاعات و همچنین تبادل اسناد گمرکی به صورت الکترونیکی إمضا شده است.

    تسریع در انجام تشریفات گمرکی و بازرسی کالا در مبدا از جمله اهداف این یادداشت تفاهم خواهد بود. همچنین شناسایی فعالان اقتصادی مجاز نیز از دیگر أهداف امضای این تفاهم نامه عنوان شد.

    پیش‌بینی می‌شود با تبادل الکترونیکی اطلاعات میان گمرکات ایران و بلاروس و متعاقب آن انجام تشریفات کالا در گمرک مبدأ، تجارت با این کشور تسهیل و تسریع شود.

    گمرک ایران در ادامه توسعه ارتباطات با کشورهای طرف معامله و همسایه و تداوم روند الکترونیکی شدن تبادلات با این کشورها ، تبادل الکترونیکی اطلاعات با کشور بلاروس را کلید زده است که پیش از این با راه اندازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی این امکان برای گمرک ایران فراهم شده است.

    حجم تجارت ایران و بلاروس در دو سال گذشته حدود 40 میلیون دلار بوده که صادرات ایران شامل تجهیزات پزشکی، محصولات پتروشیمی، دارو و قطعات خودرو است. همچنین واردات ایران از کشور بلاروس شامل ألیاف نساجی، لوازم آرایشی، دوربین های عکاسی و قطعات موتورهای احتراقی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر