کاهش تشریفات گمرکی صادرات کالا در گمرک یزد از امروز

عصر کالا- مدیر کل گمرک یزد با اشاره به بخشنامه اخیر گمرک، گفت: تشریفات گمرکی صادرات کالا از امروز هفدهم تیرماه کاهش می‌یابد و تسهیلات جدیدی به صادرکنندگان ارائه می‌شود .

کاهش تشریفات گمرکی صادرات کالا در گمرک یزد از امروز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایسنا، «مهرداد پیرحیاتی» در نشست با دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد در گمرک، اظهار کرد: این تسهیلات منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه در حوزه صادرات می‌شود .

    وی ادامه داد: محموله اظهارنامه‌های صادراتی پس از اجرایی شدن بخشنامه در سطح یک، دو  و سه کنترل می‌شوند و دیگر نیازی به ورود به گمرک مبدا ندارند و مستقیم به مرزهای خروجی هدایت می‌شوند .

    مدیر کل گمرک یزد حذف و ادغام فرآیندها، حذف پلمپ برای حامل‌های سطح یک و دو در گمرک مبدا و کاهش تشریفات گمرکی در مسیر سبز و زرد را از جمله تسهیلات گمرکی دانست که از امروز هفدهم تیرماه اجرایی می‌شود .

    پیرحیاتی در بخش دیگر از سخنانش به عملکرد گمرک در زمینه مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم بیشتر فرآیندهای گمرکی الکترونیکی  شده است .

    مدیر کل گمرک استان ادامه داد:  اکنون در سامانه جامع امور گمرکی، بارنامه الکترونیکی شده و تمام اطلاعات از مبدا تا مقصد کاملاً هوشمند در سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت می‌شود و هرگونه تخلفی از طریق این سامانه‌ها قابل شناسایی است .

    پیرحیاتی با اشاره به این که قاچاق آسیب‌جدی به منافع ملی وارد می‌کند، اظهار کرد: مرکز اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (RILO) ، عملکرد گمرکات در بخش کشف تخلفات و مبارزه با قاچاق سایر کالاها را نیز ارزیابی و اعلام کرده که از این نظر گمرک ایران پس از کشور ژاپن رتبه دوم را کسب کرده است .

    گفتنی است، در این نشست که کارشناسان گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز حضور داشتند در خصوص اقدامات مشترک در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا نیز بحث و تبادل نظر شد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر