در نشست انجمن تولید کنندگان و اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی؛

افزایش تولید و رونق نسبی بازار لوازم خانگی

عصر کالا- دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی: تولید لوازم خانگی از اواسط شهریور امسال، به روال سابق بازگشته و مصرف کنندگان نیز از بلاتکلیفی خارج شده‌اند.

افزایش تولید و رونق نسبی بازار لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حبیب الله انصاری در نشست خبری انجمن تولید کنندگان و اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه هم اکنون مردم می‌توانند کالای ایرانی را خریداری کرده و در دسترس خود داشته باشند افزود: دو کارخانه بزرگ تولیدکننده نشان‌های کره‌ای لوازم خانگی نیز، اکنون به تولید در داخل کشور مشغول بوده و عرضه کافی را به بازار صورت می‌دهند. ­

    وی با اشاره به گردش مالی سالانه 8 میلیارد دلار صنعت لوازم خانگی در کشور گفت: هم اکنون وضعیت تولید در کشور به شرایطی رسیده است که در بسیاری از موارد، نه تنها تولید لوازم خانگی در کشور صورت می‌گیرد، بلکه در مورد قطعات یدکی نیز توانمندی بالایی در تولید قطعات باکیفیت به وجود آمده است که این اتفاقی بزرگ در این حوزه است.

    دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی افزود: در شش ماهه ابتدای امسال، صنعت لوازم خانگی به دلیل افزایش قیمت تمام‌شده در بسیاری از محصولات، با رکود مواجه شده و کاهش تولید را تجربه کرده بود، اما از شهریور امسال با آزادسازی قیمت لوازم خانگی، بازار رونق گرفته و تولید افزایش یافته است.

    انصاری در عین حال گفت: امروز چالش اصلی بازار و صنعت لوازم خانگی، رکود است و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و این در حالی است که تولیدکنندگان نیز مجبور به کاهش حاشیه سود خود شده‌اند بنابراین افزایش قیمت لوازم خانگی به افزایش فروش تولیدکنندگان منتهی نشده و هنوز هم کارخانجاتی وجود دارند که زیر قیمت تولید می‌کنند.

    وی افزود: کیفی‌سازی تولید دستور کار جدی صنعت لوازم خانگی در کشور است و فروش‌ها از خدمات پس از فروش و تضمین لازم در کیفیت برخوردار است؛ این در حالی است که بسیاری از کالا‌های تولید داخلی، به دلیل کیفیت بالا، با نام نشان‌های تجاری خارجی از سوی برخی سودجویان عرضه می‌شود تا به بهانه خارجی بودن اجناس، مبلغ بالاتری را از مردم دریافت کنند.

    همچنین محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه لوازم خانگی نیز در این نشست خبری گفت: کالای ایرانی در بازار با نشان تجاری خارجی فروخته می‌شود که این نشان از کیفیت بالای این محصولات در داخل دارد؛ ضمن اینکه برخی‌ها اجناس تولید داخلی را بعضا با 5 میلیون تومان بالاتر از قیمت داخلی درب کارخانه و نمایندگی می‌فروشند و این طور عنوان می‌کنند که کالا خارجی است.

    وی افزود: افرادی که به اسم عرضه کالا‌های بانه وارد میدان می‌شوند، دفتر و واحد فروششان هم حتی در تهران است و تنها یک موبایل با پیش شماره بانه دارند که کالا رد و بدل می‌کنند؛ در حالیکه کالا‌های تولید ایرانی را با برند‌های ناشناخته خارجی، با قیمت بالاتر به دست مصرف کننده می‌دهند.

    طحان‌پور گفت: 1700 توزیع کننده لوازم خانگی در تهران مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 400واحد بدون پروانه هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر