افزایش ۲۵ درصدی قیمت یک برند لوازم خانگی اروپایی در بازار

عصر کالا- در شرایط رکود بازار یک برند لوازم خانگی اروپایی برای دومین بار و درمجموع ۲۵ درصد قیمت محصولات خود را در بازار ایران افزایش داده است.

افزایش ۲۵ درصدی قیمت یک برند لوازم خانگی اروپایی در بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم, این روزها نوسانات نرخ دلار تغییرات قیمتی زیادی را در بازار خرید و فروش انواع کالا به وجود آورده است. بسیاری از تولیدکنندگان که در ماه های پایانی سال گذشته بر طبل گرانی می زدند، امسال نیز افزایش هزینه های تولید را بهانه کرده و اقدام به افزایش قیمت محصولات خود نموده اند به نحوی که در اوایل اردیبهشت ماه امسال برخی از کارخانجات قیمت محصولات خود را تا 10 درصد افزایش دادند.

    هرچند منایی معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در واکنش به این افزایش قیمت ها اعلام کرد" با استناد به قانون حمایت از مصرف‌کنندگان هرگونه تغییر قیمت کالا و خدمات توسط انجمن‌ها و تشکل‌های تولیدی و توزیعی فاقد وجاهت قانونی ندارد". اما روند افزایش قیمت ها همچنان ادامه داشته و کسی به این موضوع گیری ها توجهی نمی کند.

    به عنوان نمونه اخیراً یک برند اروپایی لوازم خانگی که در اوایل اردیبهشت ماه قیمت محصولات خود را 10 درصد افزایش داده بود بدون توجه به اخطارها 15 درصد دیگر هم به قیمت محصولات خود اضافه کرده است.

    طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در همین ارتباط گفت:  بله گزارشات میدانی ما هم متأسفانه نشان می دهد این یک برند اروپایی و ترکی برای دومین بار در سال جاری قیمت محصولات خود را افزایش داده به نحوی که این برند در اردیبهشت ماه سال جاری 25 درصد گران کرده است.

    وی با بیان اینکه در انبار شرکت ها کالا به وفور است، اظهارداشت: برخی از کارخانجات افزایش نرخ ارز و خرید کالا را بهانه کرده اند در حالی که هنوز خریدهای جدید انجام نشده است.

    طحان پور گفت: انتظار داشتیم در شرایط فعلی واردکنندگان اروپایی همراهی کرده قیمت ها را افزایش ندهند اما متأسفانه همین افزایش قیمت ها بازار را ملتهب خواهد کرد.که در این رابطه واحدهای نظارتی باید ورود پیدا کرده و مانع این گونه اقدامات در سطح بازار شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر