لوازم خانگی ۸ تا ۱۰ درصد گران شد

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت ۸ تا ۱۰ درصدی قیمت کالاهای مربوط به این صنف در کشور خبر داد.

لوازم خانگی ۸ تا ۱۰ درصد گران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم, محمد طحان پور  افزود: کارخانه های تولید داخلی و شرکت های وارداتی قبل از سال تقاضای افزایش قیمت کالاها را مطرح ولی با ورود معاون اول ریاست جمهوری و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مقرر شد تا پایان فروردین ماه سال جاری قیمت کالا وخدمات افزایش پیدا نکند.

    وی همچنین اظهارداشت: تولیدکنندگان و واردکنندگان نیز در این مدت هیچ گونه افزایش قیمتی را در بحث کالاها اعمال نکردندولی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری کالاهای ساخت داخل و وارداتی بطور متوسط 8 تا 10 افزایش قیمت پیدا کرد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در خصوص رد این نکته که گفته می شود درخواست افزایش قیمت کالا در صنف لوازم خانگی از سوی رئیس اتحادیه بوده است، گفت: این حرف به هیچ وجه صحت ندارد چرا که درخواست مدنظر از ناحیه تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان مطرح شده است.

    وی همچنین در مورد گله مندی رئیس جمهور مبنی بر عدم توزیع کالا در سطح کشور نیز گفت: کالا در حوزه لوازم خانگی با نرخ های جدید توزیع می شود و خوشبختانه هیچ کمبودی هم در این حوزه وجود ندارد.

    طحان پور در پاسخ به این پرسش که آیا رشد 10 درصدی قیمت لوازم خانگی با مجوز بوده است، اظهارداشت: قیمت گذاری کالا در این حوزه اجباری نیست چرا که عرضه بیش از تقاضاست.

    وی تصریح کرد: اگر قیمت لوازم خانگی بیش از عرف معمول افزایش پیدا کند بدون شک سازمان حمایت در این حوزه ورود خواهد کرد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی یادآورشد: جدا از این تولیدکنندگان داخلی خیلی تمایل به افزایش قیمت کالا فراتر از عرف معمول ندارند چرا که قدرت رقابتی خود را نسبت به رقبای داخلی و حتی خارجی از دست خواهند داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر