رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:

قیمت لوازم خانگی خارجی بر مدار گرانی

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید: به دلیل کمبود اجناس خارجی قیمت برخی اقلام در بازار کماکان گران است. این در حالی است که تا پایان سال تولیدکنندگان قیمت کالاهایشان را گران نمی‌کنند.

قیمت لوازم خانگی خارجی بر مدار گرانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تجارت نیوز، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت لوازم خانگی خارجی دوباره در بازار گران شده است؟ گفت: فعلا قیمت لوازم خانگی در بازار گران نشده است. یعنی تولیدکنندگان در ماه‌های پایانی سال امکان افزایش قیمت لوازم خانگی را ندارند؛ چرا که تمام کالاهای تولیدکنندگان در سامانه 124 ثبت می‌شود و از این رو کالاهای لوازم خانگی براساس قیمت‌های درج شده در سامانه به مردم فروخته می‌شود.

    مرتضی میری افزود: روز چهارشنبه تولیدکنندگان لوازم خانگی جلسه‌ای را با مدیران وزارت صمت برگزار کردند، در این جلسه پیشنهاد تامین نیاز بازار توسط کالاهای خارجی مطرح شد. طرحی مبنی بر آزادسازی هوشمند کالاهای خارجی به کشور به مدیران دولتی ارائه شد تا به این شکل بتوانیم نیاز مردم را تامین کنیم.

    او اظهار کرد: به دلیل کمبود کالاها قیمت اجناس خارجی در بازار با نوسان همراه است. امیدواریم با جلب نظر مدیران وزارت صمت بتوانیم از خروج ارز به کشور و همچنین واردات کالاهای قاچاق به کشور جلوگیری کنیم.

    میری در بخش دیگر سخنانش از اجرای طرح شناسه کالای لوازم خانگی خبر داد و گفت: طرح مبارزه با کالای قاچاق از 15 بهمن ماه در کشور اجرا می‌شود؛ با اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود از واردات کالاهای قاچاق جلوگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر